«افسون افسانه» به سراغ افسانه‌ای از سرزمین ترکستان رفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۱

«افسون افسانه» به سراغ افسانه‌ای از سرزمین ترکستان رفت

پنج شنبه دوم مرداد ماه، افسانه ای از سرزمین ترکستان را در «افسون افسانه» رادیو نمایش بشنوید.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، افسانه «پادشاه نادان» برگرفته از کتاب افسانه‌های ترکستان به قلم ناصر پورپیرار و برزین آذرمهر توسط زینت صالحپور به صورت رادیویی تنظیم شده است.

در داستان این افسانه آمده است: سال‌ها قبل در سرزمین ترکستان در آسیای مرکزی قدیم، مرد تهیدستی زندگی می‌کرد که از مال دنیا تنها یک کلبه حصیری داشت. روزی بر اثر بارش باران سقف کلبه مرد تهیدست فرو ریخت. سقف را داد که تعمیر کنند اما چون وضع مالی خوبی نداشت آن را نصفه نیمه تعمیر کرد. دزدی از آن حوالی می‌گذشت دید خانه تعمیر شده است گمان برد که صاحبخانه وضع خوبی دارد. نیمه شب قصد دزدی کرد اما از بالای سقف بر سر مرد تهیدست افتاد. فردای آن روز دزد شکایت کنان نزد پادشاه رفت تا از مرد تهیدست بابت زخمی شدن خسارت بگیرد….. 

این افسانه به روایت مهرخ افضلی و با هنرمندی احمد گنجی، علی اصغر دریایی، میرطاهر مظلومی، ایوب آقاخانی، امیر زنده دلان و با بازی و کارگردانی بهرام سروری نژاد در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است.

«افسون افسانه» به تهیه کنندگی زهرا عبدالله زاده، افکتوری محمدرضا قبادی‌فر و صدابرداری حیدر صفدری هر پنجشنبه ساعت ۲۳:۱۵ از رادیو نمایش پخش می‌شود.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است