اکران آنلاین آلترناتیو شرایط فعلی سینما است/ هنوز هیچ هزینه حمایتی به ما نداده‌اند

نرگس مستبه گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، چندی پیش سازمان سینمایی مصوبه‌ای را در کارگروه بررسی آسیب های کرونا در سینما به تصویب رساند که شامل کمک هزینه 60 میلیلون تومانی برای تبلیغات آثاری می‌شد که شیوع ویروس کرونا باعث توقف اکران آنها در اسفندماه شده بود. به همین منظور گفتگویی با عبدالله اسفندیاری تهیه کننده فیلم «نرگس مست» به کارگردانی جلال الدین دری که اکران آنلاین خود را از 25 تیر آغاز کرده است انجام دادیم و پیگیر مصوبه حمایتی سازمان سینمایی شدیم که وی گفت: آنطور که به ما اعلام کردند قرار شد که 60 میلیون تومان هزینه تبلیغاتی به ما تعلق گیرد که تا امروز که من با شما صحبت می کنم هیچ پولی از سازمان سینمایی و دولت به دست ما نرسیده است.

وی ادامه داد: من همان زمان که فیلم یک هفته در بهمن ماه اکران شد حدود 100 میلیون تومان هزینه تبلیغاتی انجام دادم که به دلیل شیوع ویروس کرونا و بسته شدن سینماها همه آن هزینه بی ثمر شد. اگر سازمان سینمایی همین کمک را هم به فیلم ما بکند بازهم ضرر ما در تبلیغات جبران نخواهد اما هیچ پولی به ما پرداخت نشده است.

این تهیه کننده سینما با تاکید بر اینکه اکران آنلاین آلترناتیو شرایط کرونایی است، بیان کرد: بالاخره اکران آنلاین یکی از راه‌هایی است که می تواند فیلم را به دست مخاطب برساند و باعث شود تا تلاش گروه فیلمساز به ثمر بنشیند. این چند روز هم که فیلم ما اکران آنلاین خود را شروع کرده است خوشبختانه بازخوردها و رضایت مردم کاملا مشهود است و من خوشحالم که مورد استقبال قرار گرفته است.

اسفندیاری که سابقه تهیه فیلم‌هایی همچون «خواب لیلا» و «ستاره‌ها» را نیز در کارنامه دارد درباره وضعیت فعلی سینما و مشکلاتی که کرونا برای هنر هفتم پدید آورده است، اظهار کرد: واقعا سینما هم در راستای شرایط اقتصادی حاکم بر کشور اصلا وضعیت مناسبی ندارد و آنقدر مسائل مهمی در سطح کلان مطرح شده که دیگر سینما در اولویت چندم همه قرار گرفته است. ما هم مثل مردم امیدواریم که هرچه زودتر دوباره شرایط به حالت عادی بازگردد و سینما هم وضعیت بهتری پیدا کند.

وی در پایان با اشاره به محتوای فیلم «نرگس مست» که درباره موسیقی سنتی و ادبیات کهن ایران است، تصریح کرد: ویترین ادبیات ما موسیقی سنتی به شمار می رود و در فرهنگ سرزمین ما نیز جایگاه والایی را از قدیم الایام دارا بوده است. من به همه مخاطبان شعر، موسیقی و ادبیات توصیه می کنم که فیلم «نرگس مست» را از دست ندهند چراکه سعی داشته تا به این موضوع به نحو دیگری بپردازد.

بازیگران اصلی این فیلم سعید پورصمیمی، میترا حجار، مهدی پاکدل ، هومن برق نورد، سیامک صفری، امیرحسین مدرس، متین ستوده، نگار عابدی، بهنام قربانی،مژگان اخلاقی، هستی فرحی و مهدی فرجوند بوده اند.

امید پویانفر

انتهیا پیام/