جیمز روسو به تیم بازیگران «روز پرچم» پیوست/ پروژه شان پن | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۲

جیمز روسو به تیم بازیگران «روز پرچم» پیوست/ پروژه شان پن

«روز پرچم»، هفتمین پروژه کارگردانی شان پن با پیوستن جیمز روسو وارد مرحله نهایی تولید خود شد.

به گزارش صبا به نقل از هالیوودریپورتر، جیمز روسو هنرپیشه ۶۶ ساله آمریکایی به پروژه ساخت فیلم «روز پرچم» به کارگردانی شان پن پیوست.

روسو به پروژه‌ای پیوسته است که خود شان پن و دخترش یعنی دیلان و هنرپیشگانی چون جاش برولین و مایلز تلر در آن بازی می‌کنند. از دیگر بازیگرانی که در «روز پرچم» حضور دارند می‌توان به هاپر پن، نوربرت لئو بوتس، دیل دیکی، ادی مارسان، بیلی نوبل و کاترین وینیک اشاره کرد.

«روز پرچم» که هم اکنون در مرحله تولید قرار دارد اقتباسی سینمایی از کتاب خاطرات جنیفر ووگل به نام «مرد یاوه‌گو: داستان واقعی زندگی جعلی پدر من» محصول ۲۰۰۵ است و شان پن آن را بر اساس فیلمنامه‌ای به قلم جرمی باتروورث، فیلمنامه‌نویس برنده جایزه تونی، جلوی دوربین می‎برد.

این فیلم داستان دختری را روایت می‌کند که باید با عواقب داشتن پدری تبه‌کار و جاعل پول سر و کله بزند.

شان پن فیلمساز و بازیگر مطرح سینمای آمریکاست که تا کنون ۲ بار برای بازی در فیلم‌های «رودخانه مرموز»(۲۰۰۴) و «میلک»(۲۰۰۸)، جایزه اسکار را به ارمغان آورده است. پن اولین کارگردانی فیلم بلند خود را با «دونده سرخپوست»(۱۹۹۱) تجربه کرد و چند سال بعد «نگهبان گذرگاه»(۱۹۹۵) را ساخت. درام زندگی‌نامه‌ای «به‌سوی طبیعت وحشی» محصول ۲۰۰۷ نقطه اوج کارگردانی پن بود که در هشتادمین دوره جوایز اسکار نامزد دریافت جایزه بهترین نقش مکمل و بهترین تدوین شد.

درام «آخرین چهره»(۲۰۱۶) با بازی شارلیز ترون، خاویر باردم و ژان رنو، آخرین اثری است که پن هدایت آن را بر عهده داشته است.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است