کرونا چاره‌ای جز اکران آنلاین «پسرکشی» باقی نگذاشته بود/ پیگیری قاچاق در ماهواره | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۱
صادق یاری در گفتگو با صبا:

کرونا چاره‌ای جز اکران آنلاین «پسرکشی» باقی نگذاشته بود/ پیگیری قاچاق در ماهواره

تهیه کننده «پسرکشی» که فیلمش در حال اکران آنلاین است اعتقاد دارد که با شرایط موجود چاره‌ای غیر از اکران آنلاین برای فیلم‌های سینمایی وجود ندارد.

صادق یاری تهیه کننده فیلم سینمایی «پسرکشی» ساخته محمدهادی کریمی که چندی پیش اکران آنلاین خود را شروع کرده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره شرایط اکران آنلاین و قاچاق فیلم‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای و کانال‌های تلگرامی گفت: از اول هم ما می دانستیم که این معضل در اکران آنلاین وجود دارد اما شرایط کرونایی حاکم بر سینما چاره‌ دیگری برای ما باقی نگذاشته بود.

وی ادامه داد: تا جایی که من خبر دارم فیلیمو در تلاش است تا شکایتی را از شبکه‌های ماهواره‌ای انجام دهد و از طریق قوانین بین المللی برای جلوگیری از این اقدام ناشایست ورود کند اما با توجه به قوانین داخلی ما به نظر می رسد که این کار خیلی دشوار باشد.

این تهیه کننده سینما با بیان اینکه تنها راه نجات از این وضعیت درک و حمایت مردم از فیلم‌ها است، عنوان کرد: هدف اول ما هم از اکران سریع فیلم در بسترهای آنلاین این بود که مخاطبان و مردم بتوانند فیلم را ببینند و در این شرایط بحرانی کمکی کرده باشیم. مردم حتما باید این نکته را در نظر بگیرند که تولید یک فیلم چندین نفر را درگیر و مشغول به کار می کند و حمایت آنها می تواند یک چرخه را زنده نگه دارد.

وی همچنین تاکید کرد: به نظر من با شرایطی که کرونا برای سینما به وجود آورده است حتی امید چندانی نیست که شرایط در آینده بتواند بهتر شود زیرا فیلم‌ها باید مدت های طولانی برای اکران را در انتظار بنشینند. اکران آنلاین در شرایط فعلی تنها راه چاره برای برون رفت از سختی است و فکر می کنم با حمایت دولت و همه نهادهای مرتبط می تواند تا اندازه‌ای التیام‌بخش باشد.

یاری که علاوه بر فیلم «پسرکشی» تهیه کنندگی سریال «کرگدن» را نیز در شبکه نمایش خانگی برعهده داشته است در پایان درباره عملی شدن حمایت‌های دولتی و وام‌های بانکی برای فیلمسازان متضرر شده تاکید کرد: قول‌هایی از طرف سازمان سینمایی مبنی بر حمایت‌های دولتی داده شده است که درحال طی کردن روند آن هستیم و امیدوارم که به وقوع بپیوندد. قطعا با این شرایط ما ضرر خواهیم کرد و سرمایه ما بازنخواهد گشت اما من امید دارم که این ضرر با درایت مدیران به حداقل ممکن برسد.

«پسرکشی» فیلمی به کارگردانی محمدهادی کریمی و تهیه‌کنندگی صادق یاری در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

امید پویانفر

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است