جشنواره سینماحقیقت مجازی برگزار نشود/ تلویزیون به یاری سینمای مستند بیاید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۴
مهدی قربان‌پور در گفتگو با صبا:

جشنواره سینماحقیقت مجازی برگزار نشود/ تلویزیون به یاری سینمای مستند بیاید

عضو پیشین هیات انتخاب جشنواره سینماحقیقت می گوید اگر در نهایت تصمیم به برگزاری آنلاین این رویداد باشد بهترست امسال برگزار نشود.

مهدی قربان‌پور مستندساز در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره برگزاری آنلاین چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت و شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا بر سینمای مستند گفت: به نظر من در طول سال تنها یک بار برای مستندسازان فرصتی فراهم می آید که بتوانند با هم تبادل نظر داشته باشند و فیلم‌های خود را در کنار مخاطبان بر پرده سینما ببینند. اگر قرار باشد که این حضور تنها به یک دورهمی مجازی تبدیل شود، بهتر است که اصلا امسال جشنواره سینماحقیقت برگزار نشود.

وی تصریح کرد: اصلا جشنواره سینماحقیقت از اسمش مشخص است، مجازی نمی شود. واقعا نمی دانم اصلا چنین امکانی وجود داشته باشد که بتوان فیلم‌های مستند را به صورت آنلاین تماشا کرد.

قربان‌پور ادامه داد: همه مستندسازان حرفه‌ای فیلم‌های خود را به امید نمایش در پرده سینما تولید می کنند و این امکان به طور گسترده فقط در جشنواره سینماحقیقت وجود دارد. همه دوستان و همکاران مستندساز من نتیجه یک سال تلاش‌ و زحمات خود را در جشنواره سینماحقیقت برداشت می کنند و خلا برگزاری این جشنواره حتما به همه ما آسیب خواهد زد.

کارگردان «عیسای باران» با بیان اینکه تلویزیون و صداوسیما باید در شرایط فعلی به کمک جشنواره‌های سینمایی و مستندسازان بیاید، عنوان کرد: تلویزیون با گسترده کردن طیف مخاطبان خود مخصوصا در حوزه مستند باید شرایطی را پدید آورد که تعداد بیشتری از مستندسازان مستقل بتوانند با آن همکاری داشته باشند. شبکه مستند و دیگر شبکه‌های تلویزیون می توانند دایره استفاده و  گزینش آثار مستند را گسترش دهند تا هم مخاطبان و هم هنرمندان بیشتری جذب این رسانه شوند.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت مستند خود که با موضوع ویروس کرونا در حال تولید است، عنوان کرد: هنور در مراحل اولیه تدوین این مستند قرار داریم و اسم مناسبی هم برای آن انتخاب نشده است. تلاش دارم تا دو اثر مستند خود را که در سال جاری تولید کرده‌ام در صورت برگزاری، به جشنواره سینماحقیقت برسانم.

امید پویانفر

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است