«تمساحی زیر پوستم» حاصل سال‌ها داستان‌نویسی است/ بارها بازنویسی کردم | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۸
پانیذ هدایتی در گفتگو با صبا:

«تمساحی زیر پوستم» حاصل سال‌ها داستان‌نویسی است/ بارها بازنویسی کردم

نویسنده مجموعه داستان «تمساحی زیر پوستم» که قرار است به زودی از سوی نشر چشمه منتشر شود، درباره این مجموعه توضیح داد.
پانیذ هدایتی نویسنده کتاب «تمساحی زیر پوستم» که قرار است به تازگی در بخش داستان های فارسی نشر چشمه منتشر شود، در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا درباره این کتاب گفت: این مجموعه داستان شامل ۶ داستان کوتاه است که هرکدام فضای خاص خود را دارند و با یکدیگر متفاوت هستند.
به گفته وی، این داستان‌ها دغدغه‌های اجتماعی و عاشقانه دارند.
این نویسنده درباره داستان‌های این مجموعه گفت: هر کدام از این داستان‌ها حاصل یک درگیری ذهنی است و به دوره و زمان خاص خودشان برمی‌گردد. حتی شروع نگارش یکی از داستان‌های این مجموعه ۱۰ سال پیش است.
نویسنده این مجموعه داستان با اشاره به اینکه کتاب را در بلندمدت نوشته است، بیان کرد: علت این زمان طولانی این است که هر کدام از این داستان‌ها بارها و بارها بازنویسی شده‌اند. در برخی داستان‌ها پس از چندبار بازنویسی، تنها مضمون کلی داستان باقی مانده و ساختار آن به طور کلی تغییر کرده است. طبیعتا با گذر زمان و بالا رفتن سطح دانش، انسان بیشتر خود را نقد می‌کند و می‌کوشد کارش را با کیفیت بهتر و در سطح بالاتری ارایه دهد.
وی افزود: مرداد سال ۹۷ من برای انتشار «تمساحی زیر پوستم» با نشر چشمه قرارداد بستم و این اولین گام برای انتشار این مجموعه بود که اکنون قرار است منتشر شود و البته به دلیل شرایط پیش آمده مربوط به شیوع کرونا کمی هم چاپ آن عقب افتاد.
نویسنده «تمساحی زیر پوستم» درباره طرح جلد کتاب عنوان کرد: انتخاب عکس روی جلد به عهده من نبود اما بسیار از آن راضی هستم زیرا پیش از «تمساحی زیر پوستم» قرار بود نام کتاب «احتمالا کوکاکولا مستاجر نبوده» که نام یکی از داستان‌های کتاب است، باشد و انتخاب عکس شیشه نوشابه به این علت است که در برخی داستان‌های این کتاب براساس محتوای داستان، صحبتی درباره نوشابه و کوکاکولا شده است.
هدایتی در پایان درباره کارهای جدید خود توضیح داد: مجموعه داستانی شامل سه داستان بلند آماده دارم که نگارش آن به پایان رسیده است و منتظر هستم نتیجه «تمساحی زیر پوستم» مشخص شود تا برای انتشار آن نیز اقدام کنم. همچنین مجموعه شعری دارم که سرودن شعرهای آن بازمی‌گردد به سال‌های پیش از داستان نویسی من که البته هنوز برنامه‌ای برای انتشار آن ندارم. من پیش از آنکه داستان‌نویس باشم شاعر بوده‌ام اما ترجیح دادم که به عنوان یک داستان‌نویس به جامعه ادبی معرفی شوم همچنین یک رمان نیز در مراحل اولیه نگارش دارم که فکر می‌کنم الان برای توضیح درباره محتوا و ساختار آن زود باشد.
فاطمه شوقی
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است