لباس فضانوردی ادیسه فضایی کوبریک و شنل سوپرمن چکش خوردند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۲
در آخرین حراجی جولین آمریکا؛

لباس فضانوردی ادیسه فضایی کوبریک و شنل سوپرمن چکش خوردند

در جدیدترین حراجی جولین، صدها جنس گوناگون و ریز و درشت مورد استفاده در صنعت فیلم و سریال و همچنین صنعت هوا و فضای آمریکا به حراج گذاشته شدند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، لباس فضایی استفاده شده در «۲۰۰۱: ادیسه فضایی» استنلی کوبریک و شنل «سوپرمن» مورد استفاده کریستوفر ریو در «مرد آهنی» در جدیدترین حراجی جولین با عنوان «هالیوود: افسانه‌ها و اکتشافات» چکش خورد.

این حراجی در روزهای جمعه و شنبه ۱۷ و ۱۸ جولای به صورت آنلاین در بورلی‌هیلز کالیفرنیا برگزار و بیش از ۹۰۰ قلم از اقلام و اجناس شاخص استفاده شده در صنعت سینما و تلویزیون و برخی آثار تاریخی مربوط به صنعت هوا و فضا برای فروش در آن عرضه شده است.

یکی از این اقلام ارائه شده لباس و کلاهی فضایی مربوط به فیلم ادیسه فضایی بود که باور بر این است توسط کایر دولی بازیگر نقش دکتر دیوید بومن در این اثر حماسی مورد استفاده قرار گرفته است. این لباس و کلاه در نهایت به قیمت ۳۷۰ هزار دلار فروش رفت. شنل مورد استفاده توسط کریستوفر ریو در ۲ فیلم اول «سوپرمن» نیز به قیمت ۱۱۰ هزار دلار چکش خورد.

از دیگر اجناس مورد توجه این حراجی می توان به چپقی اشاره کرد که سر ایان هولم بازیگر نقش بیلبو بگینز در «ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه» از آن استفاده می‌کرد. این چپق به قیمت ۲۸ هزار دلار فروش رفت. ماشین پونتیاک فایربرد دیوید هسلهاف در سریال «نایت‌رایدر» منقوش به امضای او نیز، ۱۹۲ هزار دلار فروخته شد.

در این حراجی جولین برخی از قطعات تاریخی مورد استفاده در ماموریت‌های فضایی «آپولو ۱۱» و «آپولو ۱۷» ناسا همچون دستگیره‌ کنترل خلبان ماموریت سفر به ماه نیل آرمسترانگ و باز آلدرین به ترتیب به قیمت‌های ۳۷۰ و ۲۵۶ هزار دلار به فروش رفتند. دستکشی طراحی شده برای آرمسترانگ نیز به قیمت ۷۶۸۰۰ دلار فروخته شد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است