لوریس چکناواریان آثار صادق هدایت، کافکا و کامو را موسیقایی روایت می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۱۴
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

لوریس چکناواریان آثار صادق هدایت، کافکا و کامو را موسیقایی روایت می‌کند

لوریس چکناواریان از ساخت آثار جدید خود که روایت موسیقایی از داستان نویسنده های بزرگ جهان و ایران است، خبر داد.

لوریس چکناواریان رهبر ارکستر و آهنگساز در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره کارهای جدید خود گفت: من همیشه در حال نوشتن و ساخت موسیقی هستم و در این ایام نیز بیشترین زمان را به ساخت موسیقی اختصاص دادم و واقعا از این کار لذت می برم زیرا موسیقی به من آرامش می دهد.

وی افزود: تنها هدفم این است که مخاطبان هم به کمک موسیقی به آرامش برسند و آثاری باید به گوش مخاطبان برسد که ارزشمند باشد.

این موزیسین پیشکسوت خبر داد: مدتی است روی موسیقی برای ادبیات کار می کنم و بیشتر از آثار کافکا، صادق هدایت، آلبر کامو الهام می گیرم.

این رهبر ارکستر با اشاره به اینکه داستان های ارزشمند را به شکل موسیقی روایت می کند، تاکید کرد: بعضی از داستان ها واقعا ارزشمند هستند و تصمیم دارم برای این داستان ها موسیقی بسازم که در حال حاضر بسیاری از این آثار در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی منتشر می شود.

این آهنگساز افزود: ما نباید از ادبیات دور شویم و می توانیم به کمک موسیقی به ادبیات هم بیشتر نزدیک شویم در نتیجه بهترین کار این است که موسیقی و ادبیات را در کنار هم قرار دهیم تا مخاطبان در هر دو حوزه لذت ببرند و با اثر ارتباط برقرار کنند.

وی درباره برگزاری کنسرت در بحران کرونا تاکید کرد: کادر درمان واقعا خسته هستند و ما باید به فکر آن ها باشیم. در این شرایط بحرانی برگزاری کنسرت کار مناسبی نیست البته اگر پروتکل های بهداشتی کامل رعایت شود می توانیم کنسرت هایی را برگزار کنیم البته کنسرت هایی که حرف جدیدی برای گفتن دارند.

این رهبر ارکستر در پایان گفت: همه ما در حال مبارزه با بیماری کرونا هستیم و نمی دانیم ما پیروز می شویم یا کرونا پیروز می شود. ولی من امیدوارم هر چه سریعتر این بیماری دست از سر بشر بردارد و سایه شوم این بیماری کنار رود تا بتوانیم در کنار هم بهترین ها رقم بزنیم. من واقعا برای عزیزانی که جانشان را به خاطر این بیماری از دست دادند ناراحت هستم و از مردم می خواهم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم این بیماری را شکست دهیم.

بیشتر بخوانید

برپایی کنسرت با ظرفیت ۵۰ درصد از تعطیلی بهترست/ لزوم دیدار با مخاطب

همه همراهی کنیم تا کنسرت‌ها از سر گرفته شود/ برگزارکنندگان کنسرت نباید دلسرد شوند

هزینه برپایی کنسرت خیلی بالا رفته است/ قیمت بلیت افزایش نیابد

اعلام دلیل باز نشدن سایت فروش بلیت کنسرت‌ها/ گرفتن مجوز طول می‌کشد

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است