دردسر بچه فیلی که نمی تواند قایم موشک بازی کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۱

دردسر بچه فیلی که نمی تواند قایم موشک بازی کند

«قایم موشک فیلی» نوشته سوسن تاقدیس با تصویرگری سارا کثیری از سوی انتشارات نیستان روانه بازار کتاب شد.

به گزارش صبا، کتاب «قایم موشک فیلی« نوشته سوسن تاقدیس با تصویرگری سارا کثیری به تازگی از سوی انتشارات نیستان روانه بازار کتاب شده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: «پیلی پیلی فیلی وقتی که خیلی کوچولو بود بازی قایم موشک را خیلی دوست داشت. بزرگتر هم که شد باز هم دوست داشت. بزرگتر که شد یک روز باز هوس قایم موشک کرد. دوید و رفت ببو ببری و سوسی سنجاب و قولی قورباغه را پیدا کرد و گفت: «آهای بچه ها بیایید قایم موشک بازی کنیم.»

اما این بار چیزی فرق کرده که قهرمان داستان و مخاطب را با هم به چالش فرا می خواند و با احساساتی متناقض رو به رو می کند. وقتی بچه ها پنهان می شوند، پیلی پیلی فیلی نمی تواند مثل همیشه خودش را در رودخانه قایم کند. علتش هم معلوم است. او بزرگ شده و برخلاف دوستانش که در همان مکان های قبلی جا گرفته اند، نمی تواند در رودخانه بپرد و سرش را فرو ببرد. آب، فقط تا زانوی او می رسد. پیلی پیلی فیلی با مشکلی رو به رو شده که تا آن وقت اصلاً فکرش را هم نمی کرد. واقعاً خوش به حال بقیه که همان جاهای قبلی اندازه شان است!

اما نویسنده نگذاشته این سردرگمی و ناراحتی زیاد طول بکشد. هنوز چشم گذاشتن تمام نشده که قهرمان داستان، راه حل جالبی پیدا می کند…

«قایم موشک فیلی»، مهارت حل مساله و ناامید و مضطرب نشدن در زمان بروز مشکل را به بچه ها نشان می دهد. مخاطب پیش دبستانی و سال های اول مدرسه، به سادگی می تواند بین شرایط جدید و قبلی مقایسه انجام دهد و بفهمد که رو به رو شدن با چالش و گذر از آن، هیجان و شادی بیشتری ایجاد کرده است.

«قایم موشک فیلی» در ۲۴ صفحه با قیمت۱۴۰۰۰ تومان درقطع خشتی کوچک از سوی انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسیده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است