محیط زیست در قاب دوربین عکاسان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۰

محیط زیست در قاب دوربین عکاسان

مجموعه ای از عکس های محیط زیست در نمایشگاهی با عنوان « نگذاریم!... » بر دیوارهای نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب اسلامی به نمایش در آمد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای انقلاب اسلامی، نمایشگاه گروهی عکس «نگذاریم…» با همکاری پایگاه عکس چیلیک و با موضوع محیط زیست در نگارخانه مهر گشایش یافت.

«نگذاریم» شامل ۲۰ قاب عکس از زوایای گوناگون محیط زیست ایران و زیبایی های بدیع آن است. در این تصاویر، صحنه هایی از طبیعت ایران به تصویر کشیده شده است و «نگذاریم…»  سفر کوتاهی است به ایران سرسبز و بکر.

 در این نمایشگاه آثاری از محمد منصوری، مهری راست قدم، ابراهیم باقرلو، محمدرضا خرازی، مریم خداوردی، محمد موسی زاده، ندا رهگذر، صبرا رئیسی، مهسا صادق، معصومه حضرتی، اعظم حشمتی، الهام برادران، فاطمه حسینی، عمار آزادانی، محمدرضا آقایی، نیما خالدی کیا، مهدی یوسفی، جلال میرزایی و مهدی سروری به نمایش در آمده است.

آثار این نمایشگاه در ابعاد ۴۰در۶۰ و ۶۰در۹۰  در معرض دید عموم قرار گرفته است.

«مهدی سروری» مدیرمسئول پایگاه عکس چیلیک درباره این نمایشگاه در این پایگاه نوشته است: هر روز صبح که خورشید طلوع می کند، زیستن آغاز می شود و نور معنای تولد هر صبح است و آب، اساس زندگی و این دو با هم چه طبیعت زیبایی را رقم می زنند که هر جنبنده ای از آن و در آن معاش کرده و لذت می برند. ولی از میان همه جانداران و جنبندگان چه خسارت سنگینی از رد لذت آدمی به جا می ماند و چه سریع و ناگزیر از این آسیب دردناک می گذریم و می گذرند. البته عبور سریع و ناگزیر هم درد خود را دارد و احساس درد تاثیر خود را. شاید! سرچشمه همین درد بوده است که نگاه عکاسان با احساس دردمند در هر کجای ایران را جستجو کردیم بنیه ای دیدیم که میل به ماندن را در موضوع فریاد می کرد. موضوعی که بایستی « نگذاریم! خاطره شود… » تا نسل های بعد هم از این همه لطف و آن همه نعمت حق حیات، لذت، آرامش و زیست داشته باشند. و این توان در نگاه ظریف هنرمند است که می کاود و می بیند و توجه می دهد و توان پشتیبانی از این نگاه! در دست کسانی است که اگر صحیح وسلامت هدایت شده باشند وهدایت کنند، بدون تردید موثر و تاثیرگذار خواهند بود تا آنچه که مرضی پروردگار یکتا است، تحقق یابد.

و این قصه درست به همین جا هم که می رسد نقطه دردخیز آن فوران می کند… دردی که هر روز صبح با هر طلوع خورشید آغاز می شود و تکامل می یابد و عکس می شود و می ماند و می ماند و می ماند.»

آیین گشایش این نمایشگاه  ۷ مرداد برگزار شد و از ۸ تا ۲۲ مرداد همه روزه به غیر از روزهای تعطیل از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۹ میزبان علاقمندان خواهد بود.

فرهنگسرای انقلاب اسلامی در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی واقع شده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است