تئاترهای خیابانی فعلا متوقف شده‌اند/ جان مردم اولویت دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۱
مدیر کانون تئاتر خیابانی به صبا گفت:

تئاترهای خیابانی فعلا متوقف شده‌اند/ جان مردم اولویت دارد

سامان خلیلیان می گوید آمادگی انجام اجراهای خیابانی وجود دارد اما باید تا زمان خفیف تر شدن موج دوم کرونا صبر کنیم.

سامان خلیلیان مدیر کانون تئاتر خیابانی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر خبرگزاری صبا درباره آخرین وضعیت اجراهای این بخش گفت: آخرین اجراهای ما مربوط به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر بود که حدفاصل پنجم تا هفتم تیرماه در یازده استان اجرا داشتیم پس از آن هم برنامه ریزی انجام دادیم و قصد اجراهای جدید داشتیم که به علت موج دوم کرونا، مجبور به توقف شدیم و منتظریم ببینیم به کجا خواهیم رسید. جدیدترین خبر هم در حوزه تئاتر خیابانی همان فراخوان جشنواره مریوان است.

او با اشاره به میزان استقبال از آخرین اجراهای تئاترهای خیابانی، بیان کرد: بسیار خوب و چشمگیر بود. واقعیت اینجاست که نبود برنامه ریزی و خوراک متنوع برای مردم در شرایط کرونایی باعث شد تا آن ها خسته شوند. تا چه زمانی می خواستند با تلویزیون سرگرم شوند؟ مردم مطالبه خوراک های متنوع فرهنگی و هنری داشتند و دارند البته این مطالبه گری با شرایط اقتصادی آن ها همسو نیست بدین علت از نمایش های سالنی استقبال نکردند ولی از تئاتر خیابانی در همه استان ها استقبال خوبی کردند.

این مدیر تئاتری افزود: کماکان مردم خواهان چنین خوراک های فرهنگی هستند ولی واقعیت اینجاست شرایط کنونی و دل نگرانی از عواقب منفی موج دوم کرونا به ما اجازه اجرا نمی دهد امیدواریم شرایط به سمتی برود که بتوانیم دوباره کارمان را انجام دهیم و آمادگی کامل را داریم.

وی ادامه داد: با وجودی که نیاز اجراها به شدت احساس می شود اما سلامت مردم و گروه های تئاتری در اولویت ما است چون جنبه نمایشی ما شوآف نیست. من نمی خواهم برنامه را برگزار بکنم و بگویم کاری انجام دادم بلکه باید دست به دست هم دهیم و با همدلی بهترین راهکار را اتخاذ کنیم و تا زمانی که موج دوم به وضعیت خفیف نرسد هوای همدیگر را داشته باشیم.

خلیلیان در پایان عنوان کرد: البته نمی‌توان از این واقعیت گذشت که کرونا جزیی از زندگی ما است در نتیجه باید شیوه مندی زندگی با آن را تمرین کنیم تا بتوانیم ادامه راه داشته باشیم.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است