پیکر حسین آهی تشییع شد/ ادیبی که درویشانه زیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۹

پیکر حسین آهی تشییع شد/ ادیبی که درویشانه زیست

پیکر حسین آهی شاعر و گوینده رادیو، صبح امروز از مقابل مسجد بلال صداوسیما تشییع شد.

به گزارش خبرنگار صبا، مراسم تشییع پیکر حسین آهی شاعر، پژوهشگر و گوینده رادیو، صبح امروز پنجشنبه ۱۰ مردادماه از مقابل مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که مقامات فرهنگی هنری و هنرمندان و ادبا حضور داشتند، بر پیکر این صدای ماندگار رادیو نماز میت به پیش نمازی حجت الاسلام دعایی خوانده شد.

علیرضا جاویدنیا از همکاران حسین آهی در سخنانی گفت: مقام حسین آهی و قدم هایی که در راه اعتلای فرهنگ برداشته بر کسی پوشیده نیست. زبانم قاصر است ولی امیدوارم که همه قدر بزرگان را پیش از رفتنشان بدانیم.

وی افزود: ما با او خاطرات خوبی داشتیم و خوب است که زندگی متواضعانه و فروتنانه او را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صداوسیما نیز در سخنانی بیان کرد: درگذشت این انسان فرهیخته، ادیب و هنرمند ملی را تسلیت می گویم. بی شک او یکی از سرمایه ها و ذخایر ملت ایران بود که درگذشت او را به خانواده اش، خانواده صداوسیما و مقام معظم رهبری که محبت بسیاری به وی داشتند و مرتب جویای احوال او بودند، تسلیت می گویم.

وی افزود: امیدوارم که زندگی حسین آهی الگویی برای جوانان ما به عنوان یک انسان فرهیخته، متدین، انقلابی و هنرمند باشد و همکارانی که به مجموعه صداوسیما می پیوندند، ایشان را الگوی خود قرار دهند که بی ادعا برای اعتلای فرهنگ و هنر ایران زحمت کشید.

در ادامه بهروز رضوی گوینده پیشکسوت رادیو درباره خلق و خوی بی تکلف و ساده و متواضعانه حسین آهی سخن گفت و تصریح کرد: او چنان بی تکلف بود که در نبودش، بودن او را تازه احساس کردیم. او چنان ادیب فروتن و وارسته ای بود که با همه توانایی هایش نمی خواست ادعایی داشته باشد. بسیار می دانست و به سبک درویشانه خود رفتار می کرد، حیف بود رفتن او به این زودی، اما دست روزگار گلچین است.

رضوی در ادامه شعری از حسین آهی را که در رثای مشفق کاشانی سروده بود، برای او خواند.

پدرم هرگز نمی خواست کسی به زحمت بیفتد

حافظ آهی فرزند حسین آهی نیز از حضور همگان در این مراسم قدردانی کرد و در جملات کوتاهی گفت: پدرم همیشه از به زحمت انداختن دیگران اجتناب می کرد و این مهمترین ویژگی او بود که ما را دچار مشکل کرده بود. من از همه کسانی که در چند ماه بیماری او همراه ما بودند تا سختی این روزها را بهتر بتوانیم تحمل کنیم، سپاسگزارم. این آفتاب سوزان مصداق آزار دیگران است و باید سخن را کوتاه کنم.

موسوی گرمارودی سخنران بعدی بود که شعر کوتاهی را به مناسبت درگذشت او سروده بود، خواند و در ادامه ۱۸ بیت از یک سوگنامه را که در رثای استادش ادیب نیشابوری سروده بود، قرائت کرد.

ملازاده رییس رادیو پیام نیز به دلیل کمبود وقت از سخنرانی صرف نظر کرد.

در پایان، پیکر حسین آهی شاعر، پژوهشگر و گوینده پیشکسوت رادیو همراه دوستان و همکارانش به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا مشایعت شد.

این مراسم قرار بود در ساختمان حوزه هنری برگزار شود که در نهایت ظهر دیروز محل تشییع این شاعر فقید، به مقابل مسجد بلال سازمان صداوسیما تغییر کرد.

حسین آهی شاعر و گوینده رادیو، سه شنبه ۸ مرداماه به دنبال چندین ماه مبارزه با بیماری سرطان درگذشت.

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است