دغدغه امروز بچه‌ها هم شغل و درآمد شده است! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۲
کارگردان «من عجیب» در گفتگو با صبا:

دغدغه امروز بچه‌ها هم شغل و درآمد شده است!

نمایش «من عجیب» که به نویسندگی و کارگردانی امیر مشهدی عباس از دوشنبه 7 مرداد روی صحنه رفته به دغدغه بچه‌ها برای شغل آینده‌شان می پردازد.

امیر مشهدی عباس نویسنده و کارگردان نمایش «من عجیب» که این شب ها ویژه کودک و نوجوان روی صحنه است در گفتگو با خبرنگار صبا گفت: در این بیست و چند سالی که در زمینه نمایش فعالیت می کنم، عموما کار کودک انجام داده ام و گروه ما همیشه سعی داشته است که مشکلات جامعه را شناساسی و دغدغه های این گروه سنی را مطرح کند تا باری را از دوش آنها بردارد.

وی افزود: در همین شناسایی و بررسی ها متوجه شدیم که بچه ها در حال حاضر درباره آینده، شغل و اساسا تعریف شغل آینده عقیده خاصی دارند و معتقدند حرفه ای خوب است که سریع و راحت به درآمد برسد و زمان کمی برایش صرف شود.

مشهدی عباس درباره موضوع نمایش «من عجیب» بیان کرد: داستان این نمایش درباره پسر بچه ای است که باید برای آینده خود شغل انتخاب کند و چندین شغل را برای خود در نظر گرفته است و آیینه ای دارد که می تواند در آن آینده خود را ببیند و در پایان بیننده نمایش به این نتیجه می رسد که مهم نیست در آینده چه شغلی داشته باشی مهم این است که سختی های شغلت را تحمل کنی تا بتوانی در آن موفق باشی.

مدیر مرکز تئاتر کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان توضیح داد: مخاطب نمایش «من عجیب» گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال است که دوره کودکی اول و دوم را شامل می شود.

این نویسنده و کارگردان در پایان گفتگو درباره کارهای آینده خود گفت: با توجه به اینکه علاقه من کار کردن برای گروه سنی کودک و نوجوان است، همواره به دور از دغدغه های ذهنی خودم برای بزرگسالان که گاهی برای آنها هم کار می کنم، بیشتر در زمینه کودک فعالیت دارم که به همین دلیل اکثرا کارهای کودک من دیده می شوند و در آینده حتما باز هم در این زمینه فعالیت خواهم داشت، البته همزمان با نمایش «من عجیب»، سه نمایش دیگر برای گروه سنی کودک و نوجوان در مرکز تئاتر کانون آماده اجرا داریم.

نمایش «من عجیب» کاری از گروه هنری «هفت، پنج، یک» و به نویسندگی و کارگردانی امیر مشهدی عباس از روز دوشنبه ۷ مرداد ماه تا اواخر شهریور ماه هر شب ساعت ۲۰ در تالار هنر واقع در میدان هفت تیر، خیابان شهید مفتح، خیابان ورزنده اجرا می شود.

حمیدرضا حسینعلی، ندا نوری، مجتبی گوهرخای، فرزاد سلیمانی، غزاله مرصوصی، سروش فرهنگیان و مریم صادقیان امین در نمایش «من عجیب» ایفای نقش می کنند.

بازیگران کودک این نمایش عبارتند از سبحان سهراب، امیرمحمد محمدی، هومن اردکانی.

ریحانه علی محمدی

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است