عرضه دوباره «دانشنامه‌ی اسباب‌بازی‌های طهران قدیم» پس از ۵ سال | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۳۷

عرضه دوباره «دانشنامه‌ی اسباب‌بازی‌های طهران قدیم» پس از ۵ سال

«دانشنامه‌ی اسباب‌بازی‌های طهران قدیم» اثر زردشت هوش‌ور از سوی کانون پرورش فکری بازنشر شد.

به گزارش صبا به نقل از اداره‌ کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «دانشنامه‌ی اسباب‌بازی‌های طهران قدیم» اثر زردشت هوش‌ور از سوی کانون پرورش فکری بازنشر شد.

این کتاب پژوهشی، در دو بخش به معرفی اسباب‌بازی‌های قدیمی استان تهران می‌پردازد. در بخش کلیات، مخاطبان با تعریف بازی، اسباب‌بازی، تاریخچه‌ اسباب‌بازی در ایران و جهان آشنا می‌شوند و در بخش دوم شناسنامه‌ اسباب‌باز‌ی‌های قدیمی استان تهران پیش روی آن‌هاست.

این کتاب در ۴۴۴ صفحه کاربری اسباب‌بازی‌ها، جنسیت و سن مخاطبان، محل بازی، تنش‌ها و درگیری‌های احتمالی و هر آنچه که تاریخچه و کاربرد هر یک از این ابزارها را شکل می‌دهد، تشریح کرده است.

علی‌خوش‌جام نیز به عنوان عکاس این دانشنامه را همراهی کرده است و پس از بازسازی هر یک از سوی مولف، تصاویر آن‌ها را در اختیار مخاطبان کتاب قرار داده است.

آسیاب دستی، پرنده‌ی قرقره‌ای، طوقه، چلتوپ، زیبانما، علی ورجه، ورچین، پله‌پله، یویوی چوبی کشی، بومرنگ چوبی، تنها بخشی از اسباب‌بازی‌هایی است که در این دانشنامه به آن‌ها پرداخته شده است.

این دانشنامه اولین بار در سال ۱۳۹۴ با شمارگان ۵هزار نسخه منتشر شد و اکنون برای دومین بار با شمارگان ۱هزار نسخه از سوی کانون بازنشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را به قیمت ۱۳۵هزار تومان از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی تهیه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است