کفش اهالی هنر را بپوشید تا درکشان کنید/ «انبار» دیده می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۲۹
علی یعقوبی در گفتگو با صبا:

کفش اهالی هنر را بپوشید تا درکشان کنید/ «انبار» دیده می‌شود

بازیگر فیلم کوتاه «انبار» از نقشش و روند داستان در این فیلم و همچنین شرایط هنر در دوران کرونا صحبت کرد.

علی یعقوبی بازیگر تئاتر و سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره فعالیت‌های جدید خود گفت: بهار امسال در فیلم کوتاه «انبار» به کارگردانی حسین ترک‌جوش حضور داشتم که فیلمنامه‌اش بر اساس یک موضوع واقعی نوشته شده و متن فیلمنامه از لحاظ ساختاری بسیار روان بود همچنین ترکیب بازیگران به شکلی بود که به راحتی قصه پیش می‌رفت.

وی افزود: در «انبار» نقش افسر پلیسی را بازی کردم که در عین سادگی، یک سری ریزه‌کاری‌هایی را نیاز داشت و بازیگر باید آن‌ها را در وجود کاراکتر می‌آورد. من در تمام مدت فیلمبرداری تلاشم این بود که این نقش به واقعیت نزدیک شود.

بازیگر سریال «آوای باران» همچنین بیان کرد: بیشتر فعالیت من در حوزه تئاتر است اما در سال گذشته و امسال حدود ۳ فیلم کوتاه کار کردم که به نوبت برای جشنواره‌ها آماده می‌شوند. همچنین فکر می‌کنم «انبار» در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در زمینه‌های فیلمنامه و کارگردانی دیده شود.

وی با اشاره به شروع فعالیت‌های سالن‌های نمایشی گفت: از زمانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد مردم جهان دچار نوعی رخوت شدند و روحیه خودشان را هم ازدست دادند که به عقیده من تنها راه نجات در دو حرفه است؛ صحنه هنر و ورزش. هنر به ویژه سینما و تئاتر با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری قابل کنترل است و اگر ما بتوانیم آن را زنده نگه‌داریم، روحیه را به جامعه و اهل هنر تزریق کرده‌ایم.

یعقوبی تصریح کرد: تمام کشورهای دنیا به این موضوع رسیده است که باید یکی دوسالی در کنار ویروس کرونا پیش بروند و در کشور خودمان هم مشاهده می‌کنیم که تمام مشاغل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشغول به کار شدند و اهالی سینما از قاعده مستثنی نیستند زیرا تولیدات سینمایی هم در حال انجام شدن هستند. به هرحال اقتصاد در کشور باید جریان داشته باشد و نمی توان آن را تعطیل کرد.

این هنرمند درباره دشوار بودن زندگی هنرمندان در وضعیت تعطیلی کارهای هنری، ادامه داد: برخی معتقدند که فعالیت‌های فرهنگی-هنری باید تعطیل شوند اما من به آن دسته از افراد پیشنهاد می‌کنم کفش اهالی تئاتر و سینما را بپوشند تا متوجه شوند که معیشت و گذراندن زندگی دشوار است به ویژه برای کسانی که تنها راه درآمدشان، هنر است.

بازیگر فیلم «انبار» در پایان تاکید کرد: اگر قرار است فعالیت‌های هنری تعطیل شوند لااقل این خسارت را برای اهالی هنر جبران کنند اما به عقیده من با رعایت نکات بهداشتی و به حداقل رساندن آسیب‌ها و مدیریت مناسب، می‌توانیم به فعالیت‌ هنری ادامه دهیم.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است