موقعیت جغرافیایی برای من مساله است/ «ماده نرم» در گالری اُ | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۲
سینا برومندی در گفتگو با صبا:

موقعیت جغرافیایی برای من مساله است/ «ماده نرم» در گالری اُ

نمایشگاه انفرادی آثار عکاسی سینا برومندی از تاریخ ۲۰ تیر تا ۶ مرداد ماه در گالری اُ پابرجا است.

سینا برومندی در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره موضوع و عنوان نمایشگاه عکس خود با عنوان «ماده نرم» که در گالری اُ برگزار است، گفت: ماده نرم به نوعی ماده گفته می‌شود که خاصیتی بین مایع و جامد دارد و همچون لاستیک است یعنی در ظاهر شاید جامد باشد اما در ساختار ریز به شکلی دیگر یا مایع است.

این هنرمند عکاس با اشاره به اینکه در عکس هایش مساله موقعیت جغرافیایی مهم است، توضیح داد: سبک من عکاسی شهری است و سعی کردم عکس‌ها فضایی را که خودم در آن زندگی می‌کنم یعنی فضای شهری را نشان دهد. در واقع این موقعیت جغرافیایی برای من مساله بوده است.

وی در پایان عنوان کرد: این مجموعه را با دوربین‌هایی عکاسی کردم که کیفیت آن‌ها مورد علاقه من است و کاری را که می‌خواهم به من می دهند.

مجموعه «ماده نرم» ششمین نمایشگاه انفرادی این هنرمند است که در این آن ۲۶ اثر به نمایش در آمده است.

این هنرمند در بیانیه خود بخشی از «گولم» نوشته‌ گوستاو مایرینک را آورده است: «کم‌کم متوجه موجود عجیبی شدم که آنجا ایستاده – شاید پیش از این که بر صندلی بنشینم آنجا ایستاده بود – دستش را به سمت من نگاه داشته بود. موجودی بود خاکستری رنگ با شانه‌هایی پهن، به تنومندی انسانی خوش‌بنیه که بر تکه چوب سفید رنگی گره‌دار و پیچان تکیه داده بود. بر جای سرش چیزی دیده نمی‌شد مگر مره‌ای رنگ‌پریده از غبار رقیق… . فرومانده در بیچارگی محض هوش و حواس از کف داده بودم. تمام عذاب و شکنجه‌ای که هفته‌ها اعصاب مرا جویده بود، به ترسی مرگبار بدل شده بود و در این هیبت نمود پیدا کرده بود. غریزه‌ دفاع از خود به من می‌گفت، هشدارم می‌داد، در گوشم فریاد می‌کشید، که اگر بتوانم چهره‌ی شبح را ببینم، از شدت ترس دیوانه خواهم شد ولی همچنان همانند آهن‌ربایی قوی‌ من‌ را به خود جذب می‌کرد، چنان‌که چشم برداشتن از کره‌ غبار برایم ناممکن بود و چشمان و بینی و دهانش را در آن می‌جستم. با وجود تمام تلاش‌هایم، نمی‌توانستم کوچک‌ترین تغییری را در گلوله‌ی غبار تشخیص دهم. می‌توانستم انواع سرها را روی آن بدن تصور کنم، اما می‌دانستم هرکدام و همه‌ آن‌ها زاییده‌ خیال من هستند. در همان لحظه که خلقشان می‌کردم از میان می‌رفتند.»

نمایشگاه «ماده نرم» از تاریخ ۲۰ تیر تا ۶ مرداد ماه در گالری اُ به نشانی تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول آماده بازدید علاقه‌مندان است همچنبن این گالری در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل خواهد بود.

سبا جهانگیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    120/288/595/500
  • بی‌بدن
    30/533/880/500
  • سال گربه
    26/041/466/500
  • مست عشق
    13/226/218/500
  • آپاراتچی
    4/625/524/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/954/223/000
  • آسمان غرب
    3/777/294/500
  • پرویزخان
    3/346/264/500
  • نوروز
    3/292/711/000