«باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار» سر از نتفلیکس درآورد

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، کمپانی نتفلیکس حق پخش بین‌المللی آخرین فیلم از مجموعه «باب اسفنجی» کمپانی پارامونت را از آن خود کرد.

بنا بر خبری که منابع نزدیک به این قرارداد به بیرون درز داده‌اند، نتفلیکس حق پخش خارج از آمریکای «باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار» را که اکران سینمایی آن 2 بار به تعویق افتاد، از کمپانی مادر پارامونت یعنی ابرموسسه «ویاکام – Viacom» خریده است. این محصول استودیوی انیمیشن‌سازی پارامونت یکی از ده‌ها آثاری است که برنامه اکران سینمایی آن به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار اختلال شد.

لازم به ذکر است این قرارداد شامل کشور چین نمی‌شود؛ کشوری که نتفلیکس در آن حضور ندارد. پارامونت بنا دارد این فیلم را بعد از انتشار از سوی نتفلیکس، در سالن‌های سینمای کانادا نمایش دهد.

هنوز هیچ یک از 2 کمپانی نتفلیکس و ویاکام راجع به این اخبار منتشر شده واکنشی نشان نداده‌اند.

تاریخ پخش این فیلم که سومین قسمت از مجموعه «باب اسفنجی» محسوب می‌شود مشخص نیست و البته نتفلیکس الزامی برای منتظر ماندن تا نمایش داخلی آن در سال 2021 ندارد.

کمپانی پارامونت در اواخر ماه گذشته میلادی اعلام کرد «باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار» از اکران سینمایی کنار گذاشته شده است و در اوایل سال 2021 در سرویس‌های VOD و پخش خانگی  نمایش داده خواهد شد

این قرارداد، آخرین نمونه از چندین معامله‌ایست که به تازگی میان نتفلیکس و پارامونت بسته شده است. نتفلیکس پیش از این حق پخش آثار دیگری از پارامونت همچون «پرندگان عاشق» با بازی کمیل نانجیانی، «دادگاه شیکاگو هفت» آرون سورکین و معروف‌ترین آن‌ها یعنی «مرد ایرلندی» مارتین اسکورسیزی را از آن خود کرده است.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/