همکاری با خواننده‌های جهان در «مرثیه ای برای بودن»/ کنسرت آنلاین اجتناب‌ناپذیرست | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۴۹
حسام اینانلو با صبا مطرح کرد:

همکاری با خواننده‌های جهان در «مرثیه ای برای بودن»/ کنسرت آنلاین اجتناب‌ناپذیرست

حسام اینانلو از همکاری با خواننده های بین المللی در پروژه «مرثیه ای برای بودن» گفت.

حسام اینانلو آهنگساز و نوازنده در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: پروژه «مرثیه ای برای بودن» مجموعه ای از بداهه نوازی های من با هنرمندان بین المللی است که هر قسمت یا قطعه را بعد از ضبط کردن در فضای مجازی از جمله اینستاگرام منتشر می کنم که تا الان حدود ۲۰ قطعه منتشر شده است و ۶ قطعه مانده است که در این۶ قطعه با خواننده های بین المللی همکاری می کنم.

وی افزود: همچنین تصمیم دارم اگر شرایط فراهم شود این مجموعه را روانه بازار موسیقی می کنم البته در حال حاضر همه چیز به صورت دیجیتال منتشر می شود و پخش آثار به صورت فیزیکی تاثیر زیادی ندارد.

این آهنگساز با اشاره به اینکه در بخشی از این آثار با نوید افقه همکاری کرده است، تاکید کرد: با هیچ کدام از هنرمندان بین المللی قبلا همکاری نداشته ام در نتیجه با آن ها مکاتبه می کنم و زمانیکه به نتیجه واحد می رسیم کار را شروع می کنیم.

این نوازنده درباره مجموعه «مرثیه ای برای بودن» خاطرنشان کرد: آنچه برای شهود ضروری است انزوا است. یافتن خویشتن خویش در تنهایی و سکوت میسر می شود. هنرمند در دستیابی به درونیات خویش مدام و ممتد انزوا را خودخواسته ایجاد می کند. می کوشد در جمع زندگی کند اما ناگزیر است آن لایه های متعالی را فقط و فقط در تنهایی جستجو کند. جستن و کشف همان آن محترم، این بار انزوای تمام بشریت را نشانه گرفته است و از دل این انزوا بی شک شکوفایی و نور بیرون می زند.

وی درباره برگزاری کنسرت در بحران کرونا نیز توضیح داد: همیشه مخاطب موسیقی کلاسیک محدود بوده است و اگر کنسرت ها با ظرفیت ۵۰ درصدی سالن ها برگزار شود کسی استقبال نمی کند یعنی اینکه مردم به دلیل این بیماری به کنسرت نمی روند زیرا در شرایط فعلی همه چیز به سمت دیجیتال شدن می رود و با هزینه هایی که هنرمند باید بپردازد بیشتر هنرمندان ضرر می کنند. همچنین با شرایط اقتصادی مردم نمی توانند به کنسرت بیایند در نتیجه برگزاری کنسرت در این شرایط درست نیست.

به اعتقاد وی، به دلیل بیماری کرونا فقط کنسرت های رایگان ممکن است مورد توجه قرار گیرند و با این کنسرت های رایگان می توانیم کاری کنیم المان های فرهنگی از بین نرود.

این آهنگساز در پایان گفت: به نظر من برگزاری کنسرت های آنلاین در این شرایط خیلی بهتر است فقط باید این کنسرت ها بدون نقص باشد به عنوان مثال کنسرت کیهان کلهر اگر با ۱۰ نوازنده دیگر برگزار می شد نتیجه خوبی نداشت ولی کیهان کلهر هوشمندانه عمل کرد و به صورت فردی کنسرت را برگزار کرد و حتی بهترین لوکیشن را انتخاب کرد. کنسرت های آنلاین شرایط خاصی دارد و مناسب ارکسترها و گروه‌های بزرگ نیست و همان طور که شاهد بودیم اگر شرایط را رعایت نکنیم ممکن است شکست بخوریم ولی تا پایان کرونا کنسرت آنلاین بهترین گزینه است.

اینانلو در پروژه «مرثیه‌ای برای بودن» با هنرمندانی همچون بیورن مه یر (bjorn Meyer) نوازنده صاحب سبک بیس سوئدی، ماتس آیلتسن (Mats Eilertsen) نوازنده کنترباس از نروژ، نوید افقه پرکاشن نواز ایرانی، حبیب مفتاح هنرمند پرکاشن نواز فرانسوی، مکس بیلی (Max Baillie ) ویلون نواز انگلیسی، فرانسیسکو کافیسو ( Francesco Cafiso) نوازنده ایتالیایی ساکسیفون، استفان ادوارد (Stephan Edouard) نوازنده فرانسوی پرکاشن، گلفام خیام گیتاریست ایرانی و کیاوش صاحب نقش پیانیست ایرانی همکاری کرده است.

بیشتر بخوانید

برپایی کنسرت با ظرفیت ۵۰ درصد از تعطیلی بهترست/ لزوم دیدار با مخاطب

همه همراهی کنیم تا کنسرت‌ها از سر گرفته شود/ برگزارکنندگان کنسرت نباید دلسرد شوند

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است