هالیوود سرانجام به بومیان آمریکا تعظیم کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۴۱
نزدیک به نیم قرن پس از اعتراض براندو؛

هالیوود سرانجام به بومیان آمریکا تعظیم کرد

وس استودی بازیگر فیلم های «آواتار» و «مخمصه» نام خود را به عنوان اولین بومی آمریکایی ثبت کرد که جایزه اسکار را از آن خود می کند.

به گزارش صبا به نقل از ایندیپندنت، نزدیک به ۵۰ سال بعد از آن که مارلون براندو ستاره افسانه ای سینمای آمریکا جایزه اسکارش را برای ایفای نقش ویتو کورلئونه در فیلم «پدرخوانده» به دلیل رفتار هالیوود با بومیان آمریکا رد کرد، سرانجام هالیوود برای اولین بار جایزه اسکار خود را به یک بازیگر بومی
اهل آمریکا اهدا می کند.

بنا به خبر اعلامی روز دوشنبه سه ژوئن، وس استودی که پیش از این در فیلم برنده جایزه اسکار «با گرگ ها می رقصد» بازی کرده بود، امسال جایزه اسکار افتخاری را دریافت می کند.

استودی ۷۱ ساله در فیلم پرفروش «آواتار» ساخته جیمز کامرون و «مخمصه» در کنار آل پاچینو نیز هنرنمایی کره است. 

استودی اگر چه اولین بومی اهل آمریکا است که هالیوود از او تجلیل می کند با این حال اولین سرخپوست سینما نیست که تندیس اسکار را با خود به خانه می برد. پیش از استودی، بافی سنت-ماری خواننده و ترانه نویس بومی اهل کانادا در سال ۱۹۸۳ به طور مشترک جایزه اسکار بهترین ترانه را برای فیلم «یک افسر و یک جنتلمن» از آن خود کرده بود.

بدون تردید اعطای جایزه اسکار به استودی گامی رو به جلو برای هیات منصفه اسکار تلقی می شود، هیاتی که همواره به سبب فقدان تنوع در میان نامزدها مورد انتقاد قرار می گرفت.

سال گذشته بیش از ۹۰۰ هنرمند که تقریبا نیمی از آن را زنان و یک سوم آن را گروه های اقلیت تشکیل می دادند به اعضای آکادمی اسکار اضافه شدند.

محمدامین شکاری

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است