با وجود کرونا و تحریم‌ها نشر و کتاب حال خوبی ندارد/ افزایش علاقه به کتاب صوتی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۵
منیره پرورش در گفتگو با صبا:

با وجود کرونا و تحریم‌ها نشر و کتاب حال خوبی ندارد/ افزایش علاقه به کتاب صوتی

منیره پرورش از اوضاع نامناسب نشر و چاپ در سال‌های اخیر و به‌ویژه در ایام شیوع بیماری کرونا گفت.

منیره پرورش که با کتاب شعر «من، تو مقصر ویرگول است» در دهه هفتاد خود را به جامعه ادبی ایران معرفی کرد و آخرین مجموعه شعرش با نام «رابطه برگ‌ها گاهی بهم می‌خورد» با نشر مروارید در سال ٩۶ به چاپ رسیده در گفتگو با خبرنگار ادبیات صبا گفت: اولین کتابم را نشر نگاه سبز به انتشار رساند و کتاب‌هایی بعدی‌ام را با نشر ثالث و نشر نوح کار کردم و آخرین دفتر شعرم با عنوان «رابطه برگ‌ها گاهی بهم می‌خورد» در همکاری با نشر مروارید به چاپ رسید.

نویسنده کتاب شعر «چتری برای خاک» ادامه داد: در حال حاضر دفتر شعری را به اتمام رسانده‌ام که هنوز اسمی برای آن انتخاب نکرده‌ام اما حال و هوای کارهایی اجتماعی و عاشقانه را دارد.

پرورش اظهار کرد: تاخیر در چاپ این دفتر شعر به علت شیوع بیماری کرونا و اوضاع نامناسب چاپ و نشر بوده است و ترجیح دادم در این اوضاع نابسامان برای انتشار این دفتر شعر کمی صبر کنم.

این شاعر افزود: با وجود بیماری کرونا و تحریم‌ها و نبود کاغذ در این سال‌ها حوزه نشر و کتاب اصلا حال خوبی ندارد و شاید مردم با نسخه دیجیتال کتاب‌ها ارتباط بهتری برقرار کنند.

نویسنده کتاب شعر «من از حالا شروع کردم» درباره بالا رفتن سرانه مطالعه و کتابخوانی در دوران کرونا گفت: به علت شیوع بیماری کرونا و ماندن به اجبار مردم در خانه، عده زیادی به خواندن کتاب‌های دیجیتال و یا گوش دادن کتاب‌های صوتی روی آوردند که این موضوع باعث بالا رفتن سرانه کتابخوانی در کشور ما و دنیا شده است، البته تا حد زیادی رایگان، ارزان و دسترسی آسان به نسخ دیجیتال کتاب‌ها نیز باعث استقبال مردم از آن شده است.

وی در پایان تاکید کرد: با این وجود نباید از این موضوع غافل شویم که هنوز هم افراد زیادی مثل خود من علاقه‌مند به کتاب‌های کاغذی و ارتباط فیزیکی با کتاب هستند.

احمدرضا معراجی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است