محل مراسم تشیع پیکر حسین آهی تغییر کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۳

محل مراسم تشیع پیکر حسین آهی تغییر کرد

مراسم تشییع شاعر و پژوهشگر پیشکسوت کشور، مرحوم حسین آهی صبح روز پنجشنبه ۱۰ مرداد ماه از مسجد بلال صدا و سیما برگزار می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، آیین وداع با مرحوم حسین آهی، شاعر و پژوهشگر پیشکسوت کشور که پیش از این در محل حوزه هنری اعلام شده بود، ‌با حضور خانواده، خویشاوندان آن مرحوم و اهالی ادبیات و شعر، ساعت ۱۰صبح روز پنجشنبه ۱۰ مردادماه از محل مسجد بلال صدا و سیما برگزار می‌شود.

این مراسم در زمان یاد شده از مسجد بلال صدا و سیما  واقع در خیابان ولی عصر(عج)، خیابان بلال حبشی، مسجد بلال صدا و سیما شروع خواهد شد.

همچنین مراسم ترحیم وی شنبه ۱۲ مرداد ساعت ۱۴ در مسجد بلال برگزار خواهد شد.

حسین آهی، شاعر و گوینده متولد آذر سال ۱۳۳۲ بود که سال‌ها در رادیو فعالیت داشت بر اثر سرطان غدد لنفاوی دار فانی را وداع گفت.

وی مدتی را به دلیل بیماری بستری بود و روز سه شنبه ۸ مرداد پس از یک دوره بیماری در منزل درگذشت.

برنامه «تماشاگه راز» از رادیو فرهنگ شامل خوانش جدیدی از غزلیات حافظ، از جمله برنامه‌های پرطرفدار زنده‌ یاد حسین آهی بود.

مرحوم حسین آهی تحصیلات مقدماتی را در تهران گذراند و پس از آن بر زبان‌ های فارسی، عربی، پهلوی و آلمانی تسلط یافت. آهی در علومی مانند صرف، نحو، منطق، نجوم، فقه، اصول عروض و کلام دست به مطالعه و پژوهش زد و در آن‌ها صاحب‌نظر شد. اولین پژوهش‌های او در مباحث شعری و ادبی در سال ۱۳۵۵ ثمره می‌ دهد، تا آنجا که هنوز به ۱۸ سالگی نرسیده‌ بود که کتاب بحور شعر فارسی را منتشر کرد و در همان دوران تحسین تنی چند از بزرگان شعر فارسی نظیر شفیعی کدکنی و مهدی اخوان ثالث را بر خود برمی‌انگیزد. اخیرا نیز بهاالدین خرمشاهی به ویژگی‌های این اثر اشاره‌ای داشته‌است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است