تاریخچه اشیا را در برنامه «سمسارستان» بشنوید/ داست…

تاریخچه اشیا را در برنامه «سمسارستان» بشنوید/ پشت هر ضرب المثل داستانی نهفته است

نسیم السادات صباغان تهیه کننده برنامه های رادیویی در گفتگو با خبرنگار صبا درباره برنامه  «سمسارستان» بیان کرد: ساختار برنامه تولیدی «سمسارستان» که از رادیو صبا پخش می شود، به گونه ای است که در ابتدا تاریخچه اشیا را توضیح می دهیم و در ادامه برنامه نمایش های طنزی درباره شی مورد گفتگو اجرا می کنیم. این برنامه آیتم محور نیست و یک نوع برنامه تلفیقی محسوب می شود.
وی هم چنین درباره برنامه تولیدی «مثلخند» توضیح داد: در این برنامه درباره ریشه ضرب المثل ها صحبت می کنیم. در واقع با بیان ضرب المثل ها داستان هایی را که درباره آن وجود دارد، بیان کرده و مصداق های امروزی ضرب المثل را پیدا می کنیم که در دنیای امروز چه کاربردی دارد.
تهیه کننده «مثلخند» درباره دیگر برنامه خود در رادیو صبا اظهار کرد: برنامه «مسابقه بی سابقه» نمایشی طنز در قالب مسابقه با حضور شرکت کننده های ثابت و مجری برنامه است که در آن سوالات معمایی و علمی از شرکت کنندگان پرسیده می شود.
به گفته وی استقبال مخاطبان از برنامه «سمسارستان» بیشتر از«مثلخند» بوده است و با این برنامه ارتباط بهتری برقرار کرده اند.
صباغان در پایان درباره مشکلات ساخت برنامه در رادیو گفت: کمبود استودیو برای ضبط برنامه در رادیو تنها مشکل من است. ما نمی توانیم بیش از هفته ای یک روز به مدت دو ساعت استودیو در اختیار داشته باشیم و از این بابت با مشکل مواجهیم.

 

برنامه «مثلخند» به تهیه کنندگی نسیم السادات صباغان با اجرای آسیه گرجی، مهبد قناعت پیشه و محمدرضا قلمبر شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت 19:30 روی موج اف ام ۱۰۵,۵ مگاهرتز از رادیو صبا پخش می شود.
«سمسارستان» به تهیه کنندگی و نویسندگی نسیم السادات صباغان نیز هر روز ساعت 17:45به مدت 15 دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز از رادیو صبا پخش می شود. اجرا و بازیگری این برنامه نیز بر عهده مهبد قناعت پیشه،  آرش راسخ و لاله جلال آبادی است.
«مسابقه بی سابقه» به تهیه‎کنندگی و نویسندگی نسیم السادات صباغان و با بازیگری محمدرضا قلمبر، مسعود خواجه‎وند و صاحبه عظیمی از شنبه تا جمعه ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۱۵ دقیقه روی آنتن رادیو صبا می رود.

سپیده شریعت رضوی