سهام استودیوی خاطره انگیز دهه ۹۰ بار دیگر به فروش گذاشته می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۳۱
میراماکس به مالک قطری هم وفا نکرد؛

سهام استودیوی خاطره انگیز دهه ۹۰ بار دیگر به فروش گذاشته می‌شود

بنا بر اخبار درون سازمانی، گروه قطری BeIN قصد دارد نیمی از سهام استودیو میراماکس را به فروش رساند.

به گزارش صبا به نقل از هالیوودریپورتر، شرکت قطری «BeIN Media Group» که مالکیت کمپانی میراماکس را در اختیار دارد، قصد دارد تا ۵۰ درصد از سهام این استودیو فیلمسازی پرآوازه دهه نود را برای فروش عرضه ‌کند. این خبر را منبع آگاه ناشناسی به رسانه‌ها گزارش داده و اعلام کرده است مالکان این استودیو به دنبال توافقی هستند که ارزش این واگذاری را ۶۵۰ میلیون دلار در نظر گرفته باشد.

گروه شرکت‌های رسانه‌ای BeIN، شبکه‌ای مستقل مشتمل بر بیش از ۳۰ شبکه تلویزیونی است و حوزه فعالیت آن از ورزش تا سینما را دربرمی‌گیرد. این کمپانی در اصل شاخه‌ای از یکی از غول‌های رسانه‌ای دنیا یعنی شبکه الجزیره است که سال ۲۰۱۴ از آن جدا شد. کمپانی BeIN سال ۲۰۱۶ حق امتیاز و مالکیت بیش از ۷۰۰ فیلم آرشیو استودیو میراماکس را اختیار خود گرفت.

میراماکس یکی از بزرگترین استودیوهای مستقل فیلمسازی در جهان است که در سال ۱۹۷۹ توسط هاروی و باب واینستاین بنا نهاد شد و در طول عمر خود با ساخت آثاری چون «دروغ و نوار ویدیویی»(۱۹۸۹) و «بازی گریه»(۱۹۹۲) جریان مهمی از فیلمسازی مستقل را به وجود آوردند. سال ۱۹۹۳ مالکیت این استودیو در اختیار کمپانی دیزنی قرار گرفت، اما با همین حال هم این استودیو روح مستقل فیلمسازی خود را در ۱۷ سال بعدی حفظ کرد و فیلم‌هایی چون «داستان عامه پسند»(۱۹۹۴)، «بیمار انگلیسی»(۱۹۹۶)، «شکسپیر عاشق»(۱۹۹۸) و «شیکاگو»(۲۰۰۲) را به سینمادوستان عرضه کرد.

برادران واینستاین سال ۲۰۰۵ میراماکس را ترک گفتند و مالکیت کمپانی در سال ۲۰۱۰ به گروه سرمایه‌گذاری Colony و سازمان سرمایه‌گذاری قطر فروخته شد. بعد از آن بود که در سال ۲۰۱۶ گروه BeIN در توافقی پرسرو صدا که گفته می‌شود اندازه آن حدود یک میلیارد دلار بود میراماکس را در کنترل خود گرفت. 

سال ۲۰۱۶ بعد از دوره‌ای رکود که میراماکس فعالیت فیلمسازی را کنار گذاشته بود و صرفا از طریق آثار قبلی خود کسب درآمد می‌کرد، مجموعه‌ای از تولیدات جدید این استودیو عرضه شد که از جمله آن‌ها می‌توان به «هالووین» به کارگردانی دیوید گوردون‌گرین، «بابانوئل بد»، «ویتنی» و «بچه بریجت جونز» اشاره کرد.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است