«کالبد» جایی برای حضور داشتن است/ تاثیر قرنطینه و کرونا بر آثار یک نمایشگاه | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۳
بویه ساداتنیا در گفتگو با صبا:

«کالبد» جایی برای حضور داشتن است/ تاثیر قرنطینه و کرونا بر آثار یک نمایشگاه

بویه ساداتنیا درباره نمایشگاه جدید خود با عنوان «کالبد» که در گالری اُ برگزار می‌شود، توضیح داد.

بویه ساداتنیا در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره جدیدترین نمایشگاه نقاشی خود با عنوان «کالبد» بیان کرد: تن، کالبد جان و خانه، کالبد زندگی است. اگر بنگریم هر چیز کالبد مخصوص خود را در این دنیا دارد به این معنا که هر چیز باید جایی برای حضورش داشته باشد که همین اتفاق در تصویر نیز می‌تواند رخ دهد به طوری که دهخدا از کلیله و دمنه نقل کرده است: «خط، کالبد معنا است».

این هنرمند نقاش درباره سبک آثار این نمایشگاه و متریال استفاده شده در آن توضیح داد: از نظر متریال کارها روی کاغذ و مقوا انجام شده و در همه آن‌ها گرافیت نقش داشته است جز تعدادی کمی از آثار که اکریلیک هستند. درمورد سبک کارها، آنها را نمی‌توانیم به یک سبک مشخص تقسیم کنیم اما در مجموع، آثار این نمایشگاه ترکیبی از فیگوراتیو و انتزاعی هستند چراکه در بعضی از آنها فیگورها و بدن انسان نمایش داده شده و در بعضی نمایی از یک فضا یا ساختمان است در نتیجه تمام کارها به شکل انتزاعی نیست. همچنین موضوع نقاشی‌ها ترکیبی از یکدیگر هستند و حتی بعضی از آن‌ها در یک موضوع واحد چندین بار تکرار شده‌اند و شاید تنها تفاوت‌های اندکی داشته باشند.

وی افزود: از نظر من مجموعه «کالبد» یک مجموعه طراحی است هرچند که در آن از رنگ نیز استفاده شده اما ساختار و حس رهایی درون آن از المان‌های طراحی است تا آن که المان‌های نقاشی باشد و اگر نیز از رنگ در آن استفاده شده است می‌تواند به عنوان یک فضاسازی به کار گرفته شده باشد.

ساداتنیا در پایان درباره علت کشیدن بعضی از کارهای جدید خود با گرافیت عنوان کرد: تعدادی از کارها هستند که در همین سال جدید با گرافیت کشیده شده‌اند که علت آن نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا بود و چون من در خانه مانده بودم و به کارگاه نمی‌رفتم از وسایلی که در خانه بود مانند مداد گرافیتی برای طراحی استفاده می‌کردم. البته اغلب کارها در ۶ ماه اخیر ترسیم شده‌اند جز تعداد محدودی که برای سال های اخیر هستند.

نمایشگاه «کالبد» سومین نمایشگاه انفرادی بویه ساداتنیا است که در آن ۳۲ اثر به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه از تاریخ ۲۰ تیر تا ۶ مرداد به نشانی تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه دوم در گالری اُ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است