«تالار وحدت» برنامه جدید رادیو تهران شد/ بازشناسی ژانرهای موسیقی | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۷

«تالار وحدت» برنامه جدید رادیو تهران شد/ بازشناسی ژانرهای موسیقی

برنامه جدید «تالار وحدت» از شنبه تا چهارشنبه از رادیو تهران پخش می‌شود.

به گزارش صبا، برنامه جدید «تالار وحدت» کاری از گروه برنامه ریزی و مدیریت شهری رادیو تهران است که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳ تا ۲۳:۲۵  روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز یا موج ای.ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز می‌رود. این برنامه به همه ژانرهای موسیقی توجه دارد و در این برنامه از معیارهای موسیقی خوب گفته می‌شود.

نیکو یوسفی تهیه کننده برنامه «تالار وحدت» ضمن اعلام این خبر گفت: «تالار وحدت» یک برنامه جدید موسیقی محور از رادیو تهران است که برای بازشنوایی ژانرهای موسیقی تدارک دیده شده است. این برنامه جدید درباره موسیقی دستگاهی، موسیقی ملل، موسیقی کلاسیک، اقوام ایرانی و موسیقی فیلم و سریال‌ها است.

وی با بیان این که از راه شنیدن برنامه‌های موسیقی محور می‌توان از این هنر لذت بیشتری برد، بیان کرد: همه یا بیشتر مردم از شنیدن موسیقی حتی بدون دانستن فنون این هنر لذت می‌برند، اما برای این که گوش مخاطبان را به شنیدن موسیقی خوب عادت دهیم، نیاز است که در این زمینه بیشتر کار شود. برای این که ما باید به همه سلیقه‌ها احترام بگذاریم برنامه تالار وحدت به همه ژانرها توجه دارد و در این برنامه ضمن معرفی نمونه شاخص هر یک از موسیقی ها پخش خواهد شد.

به گفته این تهیه کننده، اصطلاحات موسیقی همانند الفبای زبان می‌مانند، به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان، اصطلاحات موسیقی در این برنامه به زبان ساده توضیح داده می‌شود. از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان به غزل خوانی با صدای شاعر اشاره کرد.

یوسفی با تاکید بر این که در برنامه «تالار وحدت» تلاش می‌شود تا مخاطبان با موسیقی خوب آشنا شوند، عنوان کرد: ما در این برنامه سعی بر این داریم تا علاوه بر اینکه سواد موسیقیایی مخاطبان ارتقاء یابد، بسیاری از دوستداران و شنوندگان موسیقی، با موسیقی فاخر بیشتر آشنا شوند و قدرت تمیز موسیقی خوب از بد را داشته باشند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است