گالری اِو میزبان آثاری «بدون مرکز» است/ پایتختی بدون‌مرز | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۳

گالری اِو میزبان آثاری «بدون مرکز» است/ پایتختی بدون‌مرز

گالری اِو از تاریخ 20 تیر تا 3 مرداد میزبان نمایشگاه گروهی «بدون مرکز» خواهد بود.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی صبا، نمایشگاه گروهی «بدون مرکز» از تاریخ ۲۰ تیر تا ۳ مرداد در گالری اِو برگزار می‌شود.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:«اول؛ ضرورت: هنر ایران یا هنر پایتخت؟ در بیشتر گفتگوهای پیرامون هنر ایران، شواهد از آنچه در پایتخت دیده می‌شود، مدنظر قرار می‌گیرد. هنر پایتخت، شامل تمام درخواست‌های ما از هنر امروز ایران است، اقتصاد، مخاطب، کیفیت، مفهوم، هویت، معاصریت و … . حال آنکه بخش چشمگیری از آنچه در پایتخت می‌گذرد، حاصل کار کسانی است که مهاجرت کرده‌اند؛ مهاجرت از هرجا به پایتخت، به امیدی و به ضرورتی. می‌توانست جلوت نیروها و شدت تمرکز بر هنر تا این درجه یک جانبه و یک سویه نباشد، می‌توانست گستردگی نهادهای نمایش دهنده و تولیدکننده هنر امروز، به شکلی قابل لمس، در همه جا به چشم بیایند، می‌توانست، ضرورت مهاجرت کم رنگ و کم رنگتر شود.

دوم؛ فرض: ناگفته پیداست که تولیدکنندگان هنر، همه جا یافت می‌شوند که این امر محدود به حدود جغرافیایی نبوده و نیست. شرایط امروز زیست ما نشان میدهد، هرچه از مراکز تجمع انسانی دور شویم، حضور چند عامل در روحیه، زیست خلق و در نتیجه تولید در افراد بیشتر به چشم می‌خورد: خلوت، سکوت، صداقت و بی پروایی.

سوم؛ روش: ما به مختصات خود آگاهیم و ما به توانایی‌ها و ناتوانایی‌های خود اشراف داریم و می دانیم که تمام آنچه سال‌ها به نادرست ساخته شده به یکباره پاک نمی‌شود. می‌دانیم این حجم بی‌توجهی به هنرِ هرجایی غیر از پایتخت یک شبه پایان نمی‌یابد و می‌دانیم با وجود تمام آن نکات مثبت، چاله‌هایی هم در تولید هنرمندان هرجایی غیر از پایتخت وجود دارد، چه بسا که این هم محدود به جغرافیا نیست. روش ما رصد و انتخاب است و درهای اِو  گشوده است همچنین اِو مشتاق است به دیدن و شناختن.

آخر؛ هدف: اِو می‌خواهد توجه کند، توجهی که استحقاقش مدت هاست در هرجایی غیر از پایتخت موجود است و اِو می‌خواهد بستر باشد برای بروز کیفیت، صدور کیفیت و  ایجاد کیفیت. اِو خانه است.»

هنرمندان نمایشگاه «بدون مرکز» عبارتند از هامون بادپر، مهدی پرستار، صمد توانا، امین رستمی‌زاده، محمدحسین زحمتکش، سلیمان ساسون، محمد سمیعی، هادی ضیاالدینی، محمد فاسونکی، امید مشک‌سار، احمد نصرالهی، محمدعلی نیکورای.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «بدون مرکز» می‌توانند از تاریخ ۲۰ تیر تا ۳ مرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به جز روزهای شنبه و یکشنبه به نشانی تهران، بلوار آفریقا، پایین تر از همت، نبش کوچه پالیزوانی، پلاک ۳۶ در گالری اِو مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است