«تن‌ها» تنهایی آدم‌ها را نشان می‌دهد/ انتخاب نام تابلوها توسط نزدیکان | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۸
آزاده نیکو در گفتگو با صبا:

«تن‌ها» تنهایی آدم‌ها را نشان می‌دهد/ انتخاب نام تابلوها توسط نزدیکان

آزاده نیکو به جزییات جدیدترین نمایشگاه انفرادی خود اشاره کرد و فضای ورود جوان ها به این حوزه را بررسی کرد.

آزاده نیکو نقاش و گرافیست درباره حضور نداشتن در مراسم افتتاحیه جدیدترین نمایشگاه انفرادی اش با نام «تن ها» که جمعه ۲۰ تیر در «پلتفرم سه» برپا شد در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی خبرگزاری صبا گفت: حضور در افتتاحیه نمایشگاه برای هر شخصی به لحاظ دیدن بازخوردها و دستاوردی که ارائه می دهد، هیجان انگیز و جذاب است ولی من نتوانستم حضور داشته باشم البته در قالب ویدیو توضیحاتی به مخاطبان ارائه دادم و از آن ها خواستم فیلم یا عکسی تهیه کنند و تحلیل و ارزیابی خود را از نمایشگاه بگویند و اگر سوالی دارند مطرح کنند و با کمال میل پاسخگو خواهم بود.

وی‌ با تحلیل وضعیت نمایشگاه های انفرادی طی این سال ها، بیان کرد: اگر هنرمند جوانی باشد و بخواهد نمایشگاه انفرادی برگزار کند در شرایط کنونی به مشکل برمی خورد چون گالری ها به راحتی پاسخگوی این قشر نیستند. از سویی در برهه‌های مختلف، برخی سبک ها باب می شود و اگر هنرمندان بر اساس آن پیش نروند در برگزاری نمایشگاه در بعضی از گالری ها به مشکل برمی خورند چون گالری ها با هدف درآمدزایی و جذب مخاطب هرچه بیشتر ریسک نمی کنند و ترجیح می دهند آن چیزی را که باب شده ارائه دهند.

نیکو در پاسخ به اینکه آیا با این رویکرد، فضا بسته و یکسویه نمی شود و استعدادها و نوآوری ها از بین نمی‌روند، گفت: شاید برای آدمی مانند من که برای ارائه آثاری مبتنی بر سبک‌ و ایده شخصی پافشاری کردم و سال هاست چه به لحاظ تدریس همچنین برگزاری نمایشگاه فعالیت داشتم، مشکلی ایجاد نکند البته در این راه دوستان گالری دار محبت کردند و پذیرای من بودند ولی شاید برای قشری که می خواهد با ایده های جدید ورود کند سخت باشد.

این هنرمند نقاش درباره اینکه محتوای آثار نمایشگاه «تن ها» تا چه حد به تنهایی خودش و یا تنهایی آدم ها ربط پیدا می کند، اذعان کرد: سه نوع تنهایی وجود دارد؛ تنها هستیم چون ارتباطاتمان را با آدم‌های اطرافمان کم کردیم، گاهی اوقات از درون تنها می شویم یعنی با خودمان بیگانه هستیم، تنهایی دیگری که طبق آن پیش رفتم و روی آن تاکید داشتم تنهایی کلی بشر است. می گویند انسان تنهاست و اگر بتواند درک بیشتری از این تنهایی داشته باشد راحت تر زندگی‌ خواهد کرد البته در این نظریه از چند دغدغه دیگر وجودی انسان چون مرگ، آزادی و‌ پوچی نام برده می شود که نمایشگاه من بر اساس این ها پیش می رود.

این گرافیست ادامه داد: مواقعی که تنهایی از درونم می آید قلم را به دست می گیرم و آن را روی کاغذ می آورم و گاهی اوقات چیزهایی می کشم که خودم از آن ها غافل بوده ام و بعد متوجه می شوم حاصل تنهایی های خودم است. باید بگویم تنهایی در ناخودآگاه ما می‌تواند علت خیلی از رفتارها باشد و وقتی آن را درک و لمس می کنیم باعث می شود شاید به آرامشی برسیم.

نیکو درباره بهره بردن از ایده های اطرافیانش برای عنوان تابلوهای این نمایشگاه، اظهار کرد: درباره موضوع های تابلوهای این نمایشگاه از نزدیکان خواستم در مورد تنهایی و مفهوم آن در قالب یک کلمه یا جمله بگویند و بعد به چیزی که گفتند و نوشتند نگاه کردم تا ببینم به لحاظ فرمی با کدامیک از تابلوهای من نزدیک تر است و آن ها را برای عنوان تابلوها انتخاب کردم.

نیکو در پایان درباره رنگ بندی آثارش عنوان کرد: رنگ‌ها شارپ و زنده است و جالب تر اینکه فرمشان تخت و از خطوط استفاده شده است و سایه‌ روشن ندارد.

گالری «پلتفرم سه» به آدرس ضلع شمالی میدان ولیعصر، کوچه شهامتی، پلاک ۲۹ تا جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ میزبان این نمایشگاه است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است