اینجا آرزوهای زنان خاک شده اند! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۷
پیشنهاد آخر هفته

اینجا آرزوهای زنان خاک شده اند!

مجموعه ای از آثار عکس و چیدمان با عنوان «ای بسا آرزو که در خاک شده» روز جمعه 24 خردادماه در گالری سیحون به نمایش درمی آید.

به گزارش خبرنگار صبا، «ای بسا آرزو که خاک شده» عنوان نمایشگاهی از آثار عکس و چیدمان فرشته شادی است که به مسایل و مشکلات زنان جامعه امروز اشاره دارد و روز جمعه ۲۴ خردادماه در گالری سیحون گشایش می یابد.

فرشته شادی سه سال پیش نیز نمایشگاهی از آثار عکس، ویدیو و پرفورمنس آرت خود را با عنوان «سوگواری آرزوهای زنانه» در گالری سیحون ۲ به نمایش گذاشت و این بار موضوع مشابه همان نمایشگاه را در قالب عکس و چیدمان به گالری سیحون می آورد.
فرشته شادی درباره موضوع و مفهوم آثار تازه اش نوشته است: «تنها تفاوت این مجموعه با گذشته، سوگواری درونی تری است بدون فریاد. هویتی است پیش از رها کردن و رها شدن. شاید که باز روایت قصه گذشته ای آلوده به تکرار باشد اما با توجه به تمام پیشرفت های روز در زمینه دانش و فرهنگ و تجربه تجدد برای زنان امروز باز هم هستند زنان، مادران و دخترانی که نمی توانند عمل کنند و به رویاهای خود دست یابند، پس نگاه می کنند. نگاه اگر نتوانند، حس و ضبط می کنند. هر رنگ و هر لبخند در آنها اثری جاودانه می یابد. زیرا که از کودکی ارتباطی درونی و فراتر از دیگران با طبیعت برقرار کرده اند. گویی سرنوشت آنان جایی خارج از وجود خودشان گسترده شده است. مانند کودکان قادرند به تماشای آنچه پیدا و پنهان است. جای آنکه به نصیب خود بسنده کنند، دلبسته معنای آن می شوند. دلبسته ضبط اشیا و هر آنچه رویای آنان را می سازد. انتظار رسیدن را با آن سر می کنند و تصویر سازان ماهری برای به سر رسیدن هستند. به قول سیمون دوبووار، رویای موفقیت انتقالی در زن پابرجاست و کمال پذیری خاص او را مهار خواهد کرد.»
این آثار تا چهارشنبه ۵ تیرماه در گالری سیحون روی دیوار است و علاقه مندان برای بازدید از آثار این نمایشگاه می توانند از ساعت ۱۱ تا ۱۹ به گالری سیحون واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ مراجعه کنند.
فاطمه حامدی خواه

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است