دریم ورکس در انسی آتش به پا کرد/ پیش‌نمایش آخرین تولیدات غول انیمیشن‌ساز

به گزارش صبا به نقل از هالیوودریپورتر، کمپانی دریم‌ورکس با پخش دقایقی از پروژه‌های در حال ساخت خود یعنی انیمیشن‌های «زشت» و «تور جهانی ترول‌ها» تماشاگران حاضر در جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی 2019 را شگفت‌زده کرد.

این سورپرایز شامل 25 دقیقه از انیمیشن «زشت» شامل 6 سکانس کلیدی این اثر و تصویرهای متعدد دیگری از این پروژه، 10 دقیقه از انیمیشن «تور جهانی ترول‌ها» و اولین اکران جهانی انیمیشنی کوتاه به نام «مرموز» بود.

«زشت» انیمیشنی ماجراجویانه است که به طور مشترک توسط استودیوی دریم‌وورکس و کمپانی انیمیشن‌سازی چینی پرل استودیو تولید شده است و داستان آن درباره دختر کوچکی به نام یی است که موجودی افسانه‌ای را در پشت‌بام خانه‌اش در شهر شانگهای چین پیدا می‌کند. یی نام این موجود را اورست می‌گذارد و به همراه دوست و برادرش سفری حماسی را برای بازگرداندن او نزد خانواده‌اش در بالاترین نقطه زمین آغاز می‌کنند.

سازندگان «زشت» این اثر را نامه‌ای عاشقانه به چین توصیف کرده‌اند. این اولین بار است که یک خانواده چینی در مرکز داستان یک انیمیشن بلند هالیوودی قرار گرفته است. همچنین ذکر این نکته جالب توجه است که اکثر افراد حاضر در تیم خلاقه این انیمیشن و حتی کارگردان آن یعنی جین کالتون زن هستند.

کالتون درباره این اثر گفت: یکی از اهداف ما در این اثر وارونه کردن تفکر سنتی و قالب‌های ذهنی از پیش تعیین شده راجع به نقش کاراکترهای دختر و پسر است؛ امری که با به تصویر کشیدن دختری جسور و ماجراجو و برادری اهل مد و معتاد به استفاده از تلفن همراه به تحقق یافته است.

«تور جهانی ترول‌ها» نیز انیمیشنی فانتزی و موزیکال است و دنباله‌ای بر فیلم «ترول‌ها» محصول سال 2016 محسوب می‌شود. 10 دقیقه نمایش داده شده در جشنواره انسی با موجود آنکه ناقص و پرداخت آن ناتمام بود اما همچون قسمت اول رنگ و لعاب زیادی داشت و حضار را به تشویق و هورا واداشت.

موضوع این نسخه حول سرزمین پادشاهی ترول‌ها می گردد که بر اساس ژانرهای موسیقی چون تکنو، کانتری، هوی‌متال، فانک و جز بنا شده است و حال این حکومت‌‌های داخلی باید همگی در کنار هم بر علیه آنچه سلطه یک فرم بر آنها خوانده می‌شود مبارزه کنند.

جشنواره فیلم های انیمیشن «انسی» روزهای ۱۰ تا ۱۵ ژوئن (۲۰ تا ۲۵ خرداد) در فرانسه برگزار می شود.

اشکان مزیدی