فصل هفتم «یک، دو، صدا» سراغ موسیقی می‌رود/ ورود استعدادها به «پارک ساعی» | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۹
مهدی ساعی در گفتگو با صبا:

فصل هفتم «یک، دو، صدا» سراغ موسیقی می‌رود/ ورود استعدادها به «پارک ساعی»

مهدی ساعی که تهیه کنندگی برنامه‌های «یک، دو، صدا»، «پارک ساعی»، «کوی نشاط» و «راه شب» را به عهده دارد درباره این برنامه‌های رادیویی توضیح داد.
مهدی ساعی تهیه‌کننده رادیو در گفتگو با خبرنگار صبا درباره مسابقه استعدادیابی «یک، دو، صدا» رادیو ایران اینگونه توضیح داد: مسابقه «یک، دو، صدا» از سال ۹۵ با طرح اولیه، مسابقه‌ای در زمینه گویندگی و اجرا شروع شد.
وی افرود: نحوه شرکت در مسابقه به این صورت است که در سایت رادیو ایران یک صفحه ای به برنامه «یک، دو، صدا» اختصاص دارد که افراد می توانند در آنجا ثبت نام کنند و بعد ما یک روز را مشخص می کنیم و ساعت حضور در استودیو را خود افراد می توانند انتخاب کنند. روال مسابقه به دلیل متقاضی بالایی که دارد به این صورت است که در ابتدا یک آزمون ورودی داریم که اگر شرکت کننده ها از سه داور ما چراغ سبز دریافت کنند وارد مسابقه می شوند.
ساعی درباره مراحل مختلف مسابقه نیز گفت: مرحله به مرحله متناسب با موضوع مسابقه چالش‌های جدید ایجاد می کنیم به عنوان مثال، شرکت کننده‌ای که در حوزه گویندگی است با چالش‌هایی مانند بداهه گویی، متن خوانی، گفتگو با مهمان و مصاحبه و تمام بخش‌هایی که یک گوینده رادیو در یک برنامه انجام می دهد رو به رو می شود.
وی در ادامه از کارهای انجام شده برای متنوع بودن مسابقه در هر سال خبر داد: به دلیل آنکه برنامه برای شنونده هم جذاب باشد هر فصل برنامه موضوع و محتوای خاص خود را درنظر گرفتیم مثلا بعد از برگزاری دو فصل گویندگی و اجرا، بخش طنز و استندآپ را اضافه کردیم. اکنون فصل ۶ مسابقه در حال اجرا است که فصل بازیگری رادیویی است. یکی دیگر از دلایلی که سعی شده است هر فصل یک موضوع داشته باشد این است که استعدادهای متفاوتی داریم به عنوان مثال افرادی می آمدند که صدای خوبی برای گویندگی نداشتند ولی در حوزه طنز قوی بودند و همین باعث شد که تصمیم بگیریم که هر فصل یک موضوع داشته باشد.
به گفته وی، هر فصل در ۲ دوره اجرا می شود که هر دوره ۱۲۰ نفر شرکت کننده دارد و از هر دوره ۲نفر و در مجموع چهار نفر به فینال راه پیدا می کنند.
ساعی با بیان این موضوع که فصل ۶ مسابقه که اکنون در حال پخش  است دو تا دوماه و نیم دیگر تمام می شود، مطرح کرد: فصل ۷ «یک، دو، صدا» را با موضوع خوانندگی، آهنگسازی و ترانه سرایی شروع خواهیم کرد.
وی دلیل اینکه مسابقه ۶ فصل ادامه پیدا کرد اینگونه توضیح داد: ابتدا طرح مسابقه فقط برای ۶ ماه بود اما به دلیل استقبال مردم از این مسابقه، ما تصمیم گرفتیم که «یک دو، صدا» را ادامه دهیم و در هر دوره را به یک موضوع اختصاص دادیم.
خروجی «یک، دو، صدا» به «پارک ساعی» می روند
ساعی درباره سرنوشت افرادی که در این دوره‌ها که موضوعات متفاوتی هم دارند شرکت می کنند، گفت: در حوزه اجرا و بازیگری، افرادی که به مرحله نهایی مسابقه می رسند در برنامه «پارک ساعی» رادیو ایران یک دوره ۹ ماه تا یک سال برنامه سازی می کنند به این صورت که هر فرد در حوزه استعداد خودش در این برنامه مشغول به کار می شود. در واقع برنامه «پارک ساعی» یک برنامه تعاملی است که توسط افرادی که در مسابقه «یک، دو، صدا» شرکت کرده‌اند ساخته می شود. «پارک ساعی» ۲سال است که روی آنتن رادیو ایران می رود و سه فصل از افرادی که در مسابقه «یک، دو، صدا» شرکت کرده بودند در این برنامه مشغول به کار هستند.
وی در پاسخ به این پرسش که ایده برنامه «پارک ساعی» چگونه شکل گرفت، بیان کرد: در حال حاضر سازمان اجازه جذب نیروی جدید را نمی دهد ولی ما در مسابقه «یک، دو، صدا» با استعدادهایی رو به رو می شدیم که بسیار قابل بودند و حیف بود که از این استعدادها استفاده نکنیم. برای اینکه این افراد بتوانند یک دوره‌ای را بگذرانند و مسابقه ما یک نتیجه و سرانجامی داشته باشد طرح برنامه «پارک ساعی» را خود من به مدیر وقت رادیو ایران مهندس بهنام احمدپور ارائه کردم که با موافقت کردند. بعد از بازنشستگی ایشان و آمدن دکتر محمد جعفر محمدزاده من طرح را به ایشان دادم که آقای محمدزاده هم با طرح موافقت کردند و به این شکل برنامه «پارک ساعی» ساخته شد. به نظرم این اتفاق خوشایندی شد برای افرادی که به مرحله نهایی و نیمه نهایی رسیدند تا بتوانند حتی به صورت کارآموز با فضای رادیو آشنا شوند و از نزدیک کار در رادیو را لمس کنند.
ساعی در ادامه صحبت های خود از دیگر برنامه هایش در رادیو ایران اینگونه خبر داد: برنامه «کوی نشاط» را به عنوان تهیه کننده دارم که جنگ نمایشی طنز است که ما گفته‌های مردم و یک سری نقدها را به زبان طنز ارائه می دهیم. در این برنامه تولید موسیقی و نمایش هوایی با موضوعات مختلف را داریم که بیشتر نقدهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است و هدفمان این است که دغدغه های مردم را با زبان طنز بیان کنیم و به آن ها بپردازیم.

وی ادامه داد: برنامه آیتم های مختلفی مثل «مدرسه نشاط»، «مهندس جوساز»، «آقای درگیریان» «مسابقه نشاط» و «نشاط و شعرا» دارد. هر برنامه یک موضوعی دارد که با توجه به موضوع آن روز برنامه در آیتم ها به موضوعاتی که در زیرمجموعه موضوع اصلی برنامه قرار دارند می پردازیم به طور مثال اگر موضوع برنامه سفر باشد در هر کدام از این آیتم ها به یک موضوع درباره سفر مثل مقصد سفر، هزینه های سفر، سفرهای خارجی و داخلی می پردازیم. گویندگان این برنامه جواد انصافی، امیر پارسی، فرهاد بشارتی، مینا نوروزی، مرضیه صدرایی و دیگر دوستان هستند.

ساعی در پایان درباره برنامه «راه شب» که تهیه کنندگی برنامه یکشنبه شب‌های آن را به عهده دارد، گفت: مجری برنامه سعید بیابانکی است که این برنامه هم به دلیل آنکه آقای بیابانکی شاعر و طنزپرداز هستند هم جنبه ادبی و هم جنبه طنز دارد. موضوعی که برای برنامه انتخاب می شود یا توسط خود آقای بیابانکی یا توسط خود ما در قالب تولید آیتم به صورت طنز پرداخته می شود. در کنار موضوع برنامه به مناسبت‌های فرهنگی و ادبی مانند تولد شعرا می پردازیم همچنین در برنامه‌ها درباره موضوع برنامه با کارشناسان به گفتگو می نشینیم.
مسابقه «یک، دو، صدا» در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۸ به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو ایران پخش می شود.
برنامه «پارک ساعی» پنجشنبه‌ها ساعت ۱۹:۰۵ به مدت ۵۵دقیقه روی آنتن رادیو ایران می رود.
همچنین برنامه «کوی نشاط» رادیو ایران نیز پنجشنبه ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ در مدت زمان ۹۰ دقیقه پخش می شود.
برنامه «راه شب» که تهیه‌کنندگی یکشنبه شب های این برنامه به عهده مهدی ساعی است با اجرای سعید بیابانکی بامداد پنجشنبه ها از ساعت ۰۰:۳۰ تا ۲:۳۰ بامداد به مدت ۱۲۰ دقیقه روی آنتن رادیو ایران می رود.

یاسمن رئیسی یکتا

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500