استعمار نفت از سوی انگلیس سوژه یک سریال رادیویی شد

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، مجموعه نمایشی «جمع یاران» به کارگردانی رامین پورایمان از امشب شنبه 21 تیرماه روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

«جمع یاران» نوشته مهدی فراهانی به بحث استعمار نفت از سوی انگلیس و همراهی دولت وقت آن زمان می‌پردازد. در آن زمان مجلس شورای ملی وگروه حزب فدائیان اسلام به رهبری نواب صفوی دست به دست هم دادند و توانستند با هدایت آیت الله کاشانی جلوی این کار را بگیرند و…..

امیر فرحان نیا که در این نمایش در نقش نواب صفوی به ایفای نقش پرداخته است، گفت: نواب به نظر من جزو کسانی بود که شروع مبارزات ضد رضاخان از او شروع شد و در راس حزب موتلفه و فدائیان اسلام قرار داشت.

وی افزود: به طور کلی در این چهار دهه و در رسانه‌ها درباره نواب زیاد شنیده‌ایم اما زمانی که مکث روی یک موضوع بیشتر شود طبیعتا شناخت و مطالعه نیز در پی آن می‌آید.

بازیگر «جمع یاران» تاکید کرد: در این چهار دهه بسیار دوست داشتم بدانم چه عاملی باعث شد که نواب صفوی سرلوحه فدائیان اسلام و بسیاری از مبارزات تاریخی شود. این موضوع باعث شد که بسیار درباره او بدانم، البته متن نمایشنامه نیز نسبتا خوب بود و باید روی اینگونه نمایشنامه‌ها بیشتر فکر شود چراکه یک کار تاریخی و مستند است.

فرحان نیا در پایان درباره بازیگران این مجموعه اظهار کرد: تمام دوستان من در این نمایش نقش‌های پررنگ و موثری داشتند و هرکدام با دقت به ایفای نقش پرداختند.

مجموعه نمایشی پنج قسمتی «جمع یاران» به کارگردانی رامین پورایمان، تهیه‌کنندگی فرشاد آذرنیا و با هنرمندی امیر فرحان نیا، مهدی نمینی مقدم، محمدرضاعلی، عبدالعلی کمالی، مجید همزه، عباس توفیقی، احمد لشینی، کامیار محبی، سعید سلطانی، بیوک میرزایی، مسعود زنوزی راد، افکتوری نازنین حسن پور و صدابرداری مجید آیینه امشب شنبه بیست و یکم تیرماه ساعت 23:45 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

انتهای پیام/