تکلیف «زن‌ها فرشته‌اند ۲» را مردم تعیین می‌کنند/ فحش می‌دهند تا باج بگیرند که من نمی‌دهم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۱
محمدحسین فرحبخش در گفتگو با صبا:

تکلیف «زن‌ها فرشته‌اند ۲» را مردم تعیین می‌کنند/ فحش می‌دهند تا باج بگیرند که من نمی‌دهم

تهیه‌کننده «زن‌ها فرشته‌اند 2» معتقدست در وضعیت کنونی، سینما رفتن خطری برای مردم ندارد و این فیلم حالشان را خوب می‌کند.

محمدحسین فرحبخش تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره اکران فیلم «زن‌ها فرشته‌اند ۲» به کارگردانی آرش معیریان در شرایطی که هنوز کشور به وضعیت عادی برنگشته است، گفت: من معقتدم سینما رفتن در این شرایطی که هنوز ویروس کرونا وجود دارد هیچ خطری برای ابتلای مردم ندارد زیرا سینما مکانی که پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت می‌شود و با ۵۰ درصد ظرفیت به کار خودش ادامه می‌دهد. طبق گفته وزارت بهداشت خطر برای مراسم‌ عروسی، عزا و مهمانی‌هایی است که برگزار می‌شود.

وی افزود: خودم هم عضو شورای صنفی نمایش هستم و در جلسه‌ای که برای اکران نخستین فیلم‌ها پس از بازگشایی سینماها همراه حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی داشتیم، دیدم که صاحبان فیلم‌ها قبول نمی‌کردند که فیلمشان را در این اوضاع اکران کند اما من همان‌جا اعلام کردم که آمادگی اکران فیلم «زن‌ها فرشته‌اند ۲» را دارم.

تهیه‌کننده فیلم «زن‌ها فرشته‌اند ۲» با اشاره به تاثیرگذاری فضای شاد این فیلم در روحیه مردم بیان کرد: معقتدم که چراغ سینما باید روشن بماند و نگذاریم که هیچ زمانی خاموش شود در نتیجه احساس کردم که چون فیلم «زن‌ها فرشته‌اند ۲» از نظر قصه و فضای شادی که دارد، می‌تواند حالِ بد مردم را خوب کند و حتی اگر خسارتی هم در زمینه اکران دید فدای سر مردم کشورم.

وی اضافه کرد: به هرحال امکان این که فیلمی در این شرایط اکران شود و نتواند بفروشد و دیده شود، وجود دارد اما امیدواریم این اتفاق رخ ندهد. ضمن آن که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم تقاضای اکران این فیلم را داشت و من هم برای مردم فیلم «زن‌ها فرشته‌اند ۲» را اکران می‌کنم. جدا از مساله کرونا، روحیه مردم بد است و سرگرمی‌هایشان هم کم شده است اما همان‌طور که گفتم سینما خطری برای مخاطبان ندارد و با تدابیر امنیتی و بهداشتی که ستاد مقابله با کرونا اتخاذ کرده است، می‌توانند فیلم‌ها را تماشا کنند.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این پرسش که آیا فیلم «زن‌ها فرشته‌اند ۲» از لحاظ محتوا و ساختار، ارتباطی به فیلم «زن‌ها فرشته‌اند» ساخته شهرام‌ شاه‌حسینی دارد یا خیر، توضیح داد: به طور معمول فیلم‌هایی که در سری دوم هم ساخته می‌شوند به این شکل نیست که به فیلم قبلی مرتبط باشند اما بین فیلم‌های «زن‌ها فرشته‌اند» و «زن‌ها فرشته‌اند ۲» از لحاظ اسم و همچنین معانی داستان‌ها ارتباط وجود دارد و این را مخاطب در پایان فیلم متوجه خواهد شد.

وی درباره نظرها و انتقاداتی که با انتشار آنونس فیلم در فضای مجازی منتشر شد، تصریح کرد: آن متن‌ها توسط تعدادی منتقدنمای مریض نوشته شده بود که حق و حساب می‌خواهند و چون من این کار را نمی‌کنم و باج نمی‌دهم برای فیلمم از کلمه‌های «مستهجن» و «بی ارزش» و… استفاده کردند اما باید بدانند من ۴۰ سال است که در این حوزه فعالیت می‌کنم و زمانی که فیلم می‌ساختم این افراد یا به دنیا نیامده بودند و یا در کوچه‌ها بازی می‌کردند.

کارگردان فیلم «آبنبات چوبی» ادامه داد: به هرحال سال‌هاست که در حوزه سینما، از این دست نظرهای منتقدنما به صورت‌های مختلف در بیانیه، روزنامه، فضای مجازی و… می‌بینیم و برای من اهمیتی هم ندارند که بخواهم پاسخی بدهم. ضمن آن که نظرات منفی این افراد باعث می‌شود فیلم ما تبلیغ شود و مردم هم تشویق می‌شوند فیلم را تماشا کنند.

فرحبخش در پایان تاکید کرد: از زمانی که آنونس فیلم منتشر شد و مردم تماشا کردند، من نظرات مثبتی را دریافت کردم و بازخوردها تاکنون خوب بوده است. در هر حال پس از اکران فیلم، مردم تکلیف واقعی را روشن می‌کنند و ما مزدمان را از مردم می‌گیرم.

«زن‌ها فرشته‌اند ۲» در سال ۹۸ ساخته شده و آرش معیریان آن را کارگردانی کرده است و فیلمنامه آن را کریم خودسیانی بر اساس طرحی از مجتبی جعفری و ایرح صادقی به رشته تحریر درآورده است.

محمدرضا شریفی‌نیا، نیوشا ضیغمی، سحر قریشی، نسرین مقانلو، میرطاهر مظلومی، علی صادقی، مریم سعادت، سیروس همتی، مهتاج نجومی، شهین تسلیمی، حسین ملکی و احمدرضا موسوی از بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است