برای طراحی صدای «گیله وا» تحقیق کردم/ مشغول «ستایش ۳» هستم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۳
مهرشاد ملکوتی در گفتگو با صبا:

برای طراحی صدای «گیله وا» تحقیق کردم/ مشغول «ستایش ۳» هستم

مهرشاد ملکوتی می گوید در مقام صداگذار برای طراحی صدای سریال تاریخی «گیله وا» تحقیق و پژوهش کرده است.
مهرشاد ملکوتی صداگذار آثار سینمایی و تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار صبا درباره طراحی و ترکیب صدای سریال «گیله وا» توضیح داد: «گیله وا» به کارگردانی اردلان عاشوری و تهیه کنندگی امیر بنان به علت ماهیت تاریخی و نهضت جنگل ظرافت و دقت لازم را می طلبید.
وی در توضیح ظرافت های صدای این کار تاریخی بیان کرد: عباس رستگارپور به عنوان صدابردار ملاحضات لازم را به عمل آورده بود تا صداهایی که مربوط به زمان حال است کمتر شنیده شود مانند صدای موتور و یا صدای حشرات. کار ایشان تاثیر مثبتی در صداگذاری نیز گذاشته است.
صداگذار فیلم «لاتاری» افزود: من از ادوات جنگی برای کار استفاده کردم که بهتر بتوانم اتفاقاتی را که در دل تاریخ افتاده است، نشان بدهم.
این صداگذار با اشاره به اینکه برای طراحی و ترکیب صدای «گیله وا» زمان کافی در اختیار داشته است، بیان کرد: ظرافت های خاصی را در صداگذاری به کار بردیم به طور مثال جلسات ضبط صدا با حضور هنروران برگزار کردیم و صدای آنها را ضبط کردیم تا بتوانیم کار را به صورت حرفه ای پیش ببریم.
ملکوتی ویژگی «گیله وا» را اینگونه توضیح داد: به دلیل ماهیت تاریخی سریال حتما باید تحقیق می کردم تا بتوانم طراحی صداهایی را که مربوط به آن زمان بوده است به درستی انجام بدهم.
وی که صداگذاری فصل جدید «بچه مهندس» به کارگردانی علی غفاری و تهیه کنندگی سعید سعدی را نیز برعهده دارد، به دلیل اینکه هنوز کار صداگذاری این سریال را آغاز نکرده است توضیح درباره آن را به آینده موکول کرد.
برنده سیمرغ بلورین از سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر در پایان درباره پروژه جدید خود گفت: در حال حاضر مشغول صداگذاری سریال «ستایش ۳» به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه کنندگی آرمان زرین کوب هستم. قصه مربوط به زمان حال و مانند صداگذاری فصل گذشته آن است.

سپیده شریعت رضوی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است