منتقد هالیوود ریپورتر: «یلدا» فیلمی معمایی و گیراست

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، فیلم سینمایی «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی و تهیه‌کنندگی علی مصفا و با مشارکت موسسه فرهنگی مستقل بن‌گاه (مسعود و محمود بخشی) از سوم تیرماه در برخی از سینماهای تهران و استان‌ها به نمایش درآمده است.

این فیلم سینمایی که منتخب هفتادمین جشنواره جهانی برلین، برنده جایزه بزرگ داوران جشنواره ساندنس آمریکا در سال ۲۰۲۰ و برنده جایزه نشان ویژه بهترین فیلمنامه جشنواره صوفیه است، سومین هفته اکران خود در سینما را پشت سر می‌گذارد.

دبورا یانگ منتقد هالیوود ریپورتر در یادداشتی به فیلم «یلدا» سومین ساخته بلند مسعود بخشی پرداخته است.

متن یادداشت بدین شرح است: «فیلم معمایی و خوش آهنگ و گیرای مسعود بخشی که با نمای نفس‌گیر برج میلاد در شب آغاز می‌شود، نکات بسیاری برای لذت بردن دارد.

صدف عسگری جوان در نقش مریم به درستی انتخاب شده، نقشی که احساسات ‌و هیجان زیادی را طلب می‌کند.

بهناز جعفری در نقش پیچیده مونا بسیار متقاعدکننده است و بابک کریمی گروه تلویزیونی را در این موقعیت به تمامی ابسورد، با جدیت رهبری می‌کند.

جولیان آتاناسف با انتخاب رنگ‌های خاموش فراوان و دوربینی عصبی شخصیت‌ها را در صحنه و پشت صحنه برنامه دنبال می‌کند و تدوین ژاک کومتس سیال و دقیق است.

موسیقی فیلم هم محدود به گزیده‌ای کوتاه از موسیقی سنتی عالی ایرانیست.»

صدف عسگری، بهناز جعفری، بابک کریمی، آرمان درویش، فروغ قجابگلو، فرشته حسینی، زکیه بهبهانی، حسن جودکی، رامونا شاه، محمد ساربان، کمال هاشمی، بهرام افشار، فقیهه سلطانی و با حضور فرشته صدرعرفایی بازیگران فیلم «یلدا» هستند.

انتهای پیام/