آلبوم کلاسیک «سبز در سبز» منتشر شد/ همکاری دو بانوی نوازنده | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۷

آلبوم کلاسیک «سبز در سبز» منتشر شد/ همکاری دو بانوی نوازنده

آلبوم «سبز در سبز» دونوازی کمانچۀ نگار خارکن و همراهی تمبکِ نازنین پدرثانی در نه قطعه توسط نشر و پخش جوان روانه بازار موسیقی شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از نای، آلبوم «سبز در سبز» که اثری حاصل همکاری و هم‌نوازی نگار خارکن و نازنین پدرثانی است، منتشر شد. نگار خارکن که سابقه همکاری با گروه‌های شناخته‌شده‌ای مثل مولوی، هم‌آوایان و شهناز را در کارنامه خود دارد، پیش از این آلبوم «آن سیاه افسون‌کار» را منتشر کرده است.

این آلبوم بر مبناى موسیقى کلاسیک ایرانى نواخته شده و شامل نُه ترک است. ضبط هم‌زمانِ اثر در استودیو پژواک توسط مهدى سالک اردستانى و میکس و مسترِ نهایى توسط رضا فرهادى در استودیو کرگدن (کنگانِ پارسه) انجام شده است.

نگار خارکن درباره این آلبوم می‌گوید: این آلبوم به‌یاد استاد على‌اصغر بهارى نواخته شده و تمام سعى من بر این بوده تا سبک نوازندگى این استادِ بزرگوار در این اثر حفظ شود و نوازندگى تمبک را نازنین پدرثانى برعهده داشته است.

نام «سبز در سبز» و تعداد قطعات این آلبوم، که نُه قطعه است، به انتخاب و توصیه استاد خوشى رام بوده که بر مبناى نُهمین لحن از الحانِ باربُد، رامشگرِ دورۀ خسروپرویز بوده است. حکیم فردوسىِ بزرگ مى‌فرمایند: «همى سبز در سبز خوانى کنون، بدین گونه سازند مردان فسون…»

این آلبوم توسط شرکت نشر و پخش جوان منتشر شده و هم اینک در سایت بیپ‌تونز در دسترس علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است