متهمان هندی یک به یک تبرئه می‌شوند/ پای نفوذ در میان است؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۰

متهمان هندی یک به یک تبرئه می‌شوند/ پای نفوذ در میان است؟

گروهی از مردان پرقدرت سینمای هند که اخیر در مظان اتهام آزار جنسی همکاران زن خود قرار گرفته بودند با مختومه کردن پرونده‌هایشان به سر کار بازگشته‌اند.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، نانا پاتیکار بازیگر و ویکاس باهل کارگردان سینمای هند از جمله سرشناس‌ترین افراد سینمای هند هستند که بعد از ماجرای به راه افتادن جنبش #MeToo در بالیوود و قرار گرفتن در مظان اتهام آزار جنسی همکاران خود، دوباره به سر کار بازگشته‌اند. نام این افراد پاک و اتهامات آنان ملغی اعلام شده است.

این جنیش سال گذشته با شکایت تانوشری دوتا بازیگر ۳۵ ساله بالیوود علیه نانا پاتیکار به راه افتاد که در آن شکواییه این بازیگر جوان پاتیکار بازیگر کهنه‌کار سینمای هند را به آزار او سر صحنه فیلم «Horn ‘OK’ Pleasss» در سال ۲۰۰۸ و موردی دیگر در سال ۲۰۱۸ متهم کرد. به واسطه همین رسوایی‌ها پاتیکار فرصت بازی در فیلم «Housefull 4» را از دست داد و رانا داگوباتی جای او را گرفت.

حال اما روز پنجشنبه (۲۳ خرداد) پلیس بمبئی با اعلام ناکافی بودن مدارک، این پرونده را مختومه اعلام کرد.

تانوشری دوتا در این باره در بیانیه‌ای گفت: نیروی پلیس فاسد و سیستم قضایی قانونی ردای بی‌گناهی را بر دوش کسی انداختند که حتی در گذشته هم توسط زنان شاغل در این صنعت به قلدری، ارعاب و آزار دیگران متهم شده بود. دهان شاهدان ما را به زور و تهدید بسته‌اند و شاهدانی قلابی برای ضعیف کردن پروندهبه خدمت گرفته شده‌اند.

با اعلام این برائت، پاتیکار قرار است به عنوان بازیگر نقش اول فیلم «Tadka» بازی کند.

از سوی دیگر یک کارمند زن، ویکاس باهل، کارگردان و فیلمساز هندی و مالک بخشی از سهام کمپانی «فانتوم» را به اذیت و آزار خود متهم ساخته بود که باعث جدایی او از این کمپانی و پاک شدن نامش از تیتراژ فیلم «Super30» شد. حال کمیته‌ای تحقیقاتی در کمپانی «Reliance Entertainment»، مالک بیش از ۵۰ درصد از سهام شرکت «فانتوم» رای بر بی‌گناهی باهل داده است و بنا به همین رای نام او به تیتراژ فیلم برخواهد گشت. این اثر ۱۲ جولای اکران خواهد شد.

از دیگر افراد بالیوود که مورد این نوع اتهامات قرار گرفت می‌توان به آنو مالیک، آهنگساز و از اعضای تیم داوری شوی تلویزیونی «Indian Idol» اشاره کرد. او این اتهامات را رد کرده و اخیرا با یک خواننده محبوب سبک پاپ پروژه‌ای مشترک انجام داده است.

ژانویه سال گذشته نیز راجکومار هیرانی یکی از موفق‌ترین فیلمسازان صنعت سینمای هند توسط یک دستیار کارگردان زن متهم شد. او این اتهام را رد کرد و هفته آینده به عنوان داور در جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای به قضاوت آثار خواهد پرداخت.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است