عکاسی در دل خطر/ ۴۵ دقیقه بیشتر دوام نیاوردم

عباس کوثری هنرمند عکاس درباره جدیدترین فعالیت های خود در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی خبرگزاری صبا و پروژه عکاسی در دوران بحران کرونا گفت: مدت ها بود عکاسی مستند خبری و گزارشی انجام نداده بودم تا اینکه نوزدهم فروردین ۹۹ قبل از اینکه فاصله گذاری اجتماعی برداشته شود سفری به ساری و قائمشهر داشتم و درباره مسائل مربوط به کرونا عکاسی کردم.

این عکاس که سابقه سال ها فعالیت در مطبوعات را نیز دارد، افزود: دوست عکاسی در قائمشهر داشتم که گزارشی تصویری از وضعیت کرونایی آنجا برای یکی از خبرگزاری ها آماده کرده بود و پس از دیدن این گزارش زمینه ای فراهم شد تا برای عکاسی به این شهر سفر کنم.

او ادامه داد: در آنجا با گروه های جهادی متشکل از طلاب و بچه‌های بسیج روبرو شدیم که پس از صحبت های رهبری بصورت داوطلبانه برای شست و شو و کفن و دفن فوتی ها دست به کار شده بودند این در حالی بود که کارمندان و مشغولان این حوزه ترک پست کرده بودند. از سویی از بخش های مختلف بیمارستان رازی قائمشهر، مکان هایی که موارد بهداشتی را بسته بندی می کردند و یا ماسک می دوختند، زیرزمین هایی که محل تهیه آب هویج و پخش بین مریض ها بود، آرامستان و… عکاسی کردم و ساری نیز از دیگر شهرهایی بود که در آن فعالیت عکاسی داشتم.

این عکاس اضافه کرد: عکاسی از محل تفکیک زباله های اطراف کهریزک از دیگر پروژه هایی بود که انجام دادم، آن جا از لباس های محافظ و مخصوص این کار در گرمایی بالا استفاده کردم که بیشتر از ۴۵ دقیقه دوام نیاوردم. در شرایطی که یک فرد در حالت عادی دستکش مصرف شده ای را از داخل پیاده رو به علت ترس از مبتلا شدن به کرونا برنمی دارد این عزیزان چنین کار سختی را انجام می دادند. آن ها با وجود ضدعفونی کردن و رعایت مسائل بهداشتی، باز هم در مرکز عفونت و خطر قرار داشتند.

وی بیان کرد: دیگر پروژه عکاسی ام مربوط به شب های قدر بود و جالب اینجاست مردم نشان دادند مراسم مذهبی و عزاداری را ترک نمی کنند. عکاسی از گروه های جهادی و مردمی که به انواع مختلف به مردم خدمت می‌کردند نیز از دیگر کارهایی بود که پیش بردم.

کوثری در پایان عنوان کرد: گالری Ag در فضای مجازی از حدود یکماه پیش آثار افرادی را که با آن ها کار می کند منتشر کرد و عکس های من نیز در قالب تصویری در معرض دید قرار داد.

انتهای پیام/