جی‌جی ‌آبرامز چگونه عقب‌افتادگی پروژه جنگ ستارگان را جبران کرد

به گزارش صبا به نقل از مووی‌وب، خبرها حاکی از آن است که جی‌جی آبرامز تهیه‌کننده و کارگردان پرآواز سینما برای ساخت «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» سختی‌های بیشتری از آنچه حتی خود او تصور می‌کرد، متحمل شده است.

ماریان برندون تدوینگر این اثر در گفت‌وگویی در این باره گفت: آبرامز برای ساخت این فیلم، فرصت کمتری نسبت به دو نسخه قبلی این مجموعه داشت و مجبور به انجام تکنیک‌هایی برای صرفه‌جویی در زمان شد.

«جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» در ابتدا قرار بود تحت هدایت کالین ترورو ساخته شود، اما پس از دو سال کار روی پروژه و در سپتامبر سال 2017، اختلافات حرفه‌ای میان او و لوکاس‌فیلم چنان زیاد شد که راهی جز جدایی ترورو از این تیم نماند. پس از آن بود که جی‌جی آبرامز سکان نهمین قسمت از سری جنگ ستارگان را با تاخیری فوق‌العاده نسبت به جدول زمانی در دست گرفت.

بعد از این جابه‌جایی، لوکاس‌فیلم تاریخ اکران «خیزش اسکای‌واکر» را عقب انداخت، ولی با این وجود فاصله از نقطه برنامه‌ریزی شده بیش از این حرف‌ها بود و آبرامز و گروه تولید باید با گذر ثانیه‌ها مبارزه می‌کردند. در این میان ماریان برندون تلاش کرد تا آبرامز را متقاعد به تدوین همزمان در هنگام فیلمبرداری کند.

او در این باره گفت: ما فیلمبرداری «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد»(2017) را در ماه می شروع کردیم که تا ماه اکتبر طول کشید و پس از آن فیلم برای کریسمس آماده شد. برای این فیلم ما تا ماه اگوست 2018 هنوز کار را کلید نزده بودیم و این یعنی کار تا فوریه 2019 تمام نمی‎شد. این فیلم پروژه سنگینی است و بنابراین آبرامز را متقاعد کردم که تدوین را سر صحنه انجام دهم، گرچه او می‌گفت هرگر این اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

با این وجود و بنا بر اظهارات برندون، کار فیلمبرداری و تدوین همزمان «خیزش اسکای‌واکر» به خوبی پیش رفت و به تجربه‌ای متفاوت برای آبرامز تبدیل شد؛ تاکتیکی که باعث صرفه‌جویی زیادی در زمان شده است.

برندون درباره این تجربه گفت: من مدیرفیلمبرداری را در کنار خود داشتم و سوالاتم را از او می‌پرسیدم. اگر نیاز به تصویری داشتم یا آبرامز تصمیم می‌گرفت سکانسی را تکرار کند، سریع در یک گوشه پرده سبزی آماده می‌شد و خروجی آن بلافاصله روی میز تدوین بود. از سوی دیگر تدوین همزمان باعث می‌شد دقیقا بدانیم در کجای کار هستیم و از ضبط‌های مکرر بی‌مورد جلوگیری می‌شد.

خبر ساخت «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» اولین بار در اکتبر سال ۲۰۱۲ و پس از خرید لوکاس‌فیلم توسط کمپانی دیزنی منتشر شد. آگوست سال ۲۰۱۵ کالین ترورو به عنوان کارگردان فیلم معرفی شد که همان‌طور که گفته شد در سپتامبر ۲۰۱۷ پروژه را بخاطر تفاوت دیدگاه‌ها ترک کرد و پس از جی‌جی آبرامز که پیش از آن «نیرو برمی‌خیزد» را ساخته بود کارگردان این اثر شد.

این فیلم قرار است در دسامبر سال ۲۰۱۹ منتشر شود.

اشکان مزیدی