پاسخگوی عذاب وجدان من تا آخر عمر خواهید بود؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۱
سوال یک کارگردان تئاتر از دولت؛

پاسخگوی عذاب وجدان من تا آخر عمر خواهید بود؟

توماج دانش بهزادی ضمن تشریح شرایط تئاتر پس از بازگشایی سالن ها، از عملکرد دولت انتقاد کرد.

توماج دانش بهزادی بازیگر و کارگردان تئاتر درباره جدیدترین فعالیت های خود آنهم در دوران کرونا در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر صبا گفت: در کل من با کار کردن در این وضعیت مخالفم، چون اجرا رفتن برخی گروه ها بهانه ای برای دولت شده که خودش را کنار بکشد و از حمایت هایی که باید انجام دهد شانه خالی کند در صورتی که بسیاری از هنرمندان تئاتر بیکارند و دولت باید برای حمایت پیشقدم باشد و فکر اساسی کند.

وی افزود: به نظرم وقتی می بینیم اجراهای این روزها هیچ سودی برای ما ندارد اجرا نرفتن بهترین تصمیم است. وقتی اجراها به هر قیمتی انجام می شود دولت با خودش می گوید حتما می توانند که اجراها را شروع کرده اند پس نیاز به کمک ندارند.

این بازیگر با انتقاد از رفتار دولت در دوران بحران اظهار کرد: زمانی که نمایش ها با نصف سالن، ترس مخاطب و … اجرا می شود این چه اجرایی است؟ خطابم به دولت است که هیچ کاری برای حمایت از بچه ها انجام نمی دهد. اگر خدای ناکرده در چنین شرایطی اتفاقی برای یکی از بازیگران بیفتد پاسخگو هستید؟ پاسخگوی عذاب وجدان من تا آخر عمر خواهید بود؟ دولت تضمین مالی، معنوی و روانی ندارد و این پا پس کشیدن ها به شدت بی انصافی است.

دانش بهزادی تصریح کرد: اگر بررسی کنید متوجه می شوید تئاتری های باتجربه کاملا هدفمند پیش می روند و این روزها کار نمی کند چون نگران حال مردم و گروهشان هستند از طرفی می دانند سودی برای آن ها نخواهد داشت.

این کارگردان تئاتر بیان کرد: به نظرم دولت باید طی برگزاری جلساتی با تئاتری ها و پس از بررسی های درست و‌ حرفه ای راهکاری در نظر بگیرد تا تمام تضمین های مادی و معنوی و سلامت در آن اعمال شود تا با خیال راحت بتوانیم کارمان را پیش ببریم.

بازیگر «خط باریک قرمز» افزود: متاسفانه این روزها بین تئاترهای دو‌دستگی ایجاد شده و دولت هم پایش را کنار کشیده و ما را به حال خودمان رها کرده است.

بازیگر «لباس شخصی» در پایان با بررسی این موضوع که در صورت مساعد شدن شرایط چه نمایش هایی را روی صحنه می برد، عنوان کرد: دو نمایش در دست داریم که یکی داستانی تاریخی را روایت می کند و دیگری یکی از متن های نمایشنامه یونان باستان است. در یکی از این نمایشنامه ها بیشتر با بچه های دانشجویی که در دوران کرونا ضربه روحی زیادی خوردند کار می کنم و دیگری بیشتر مبتنی بر همکاری با دوستان حرفه ای تر خواهد بود. از سویی هر دو قابلیت اجرای خارج از ایران را دارد و درباره کار تاریخی با یک کمپانی بزرگ ایتالیایی صحبت های انجام داده ایم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    2/880/375/000