تعویق حضور کانادا به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب فرانکفورت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰

تعویق حضور کانادا به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب فرانکفورت

نمایشگاه کتاب فرانکفورت از تعویق حضور فیزیکی کانادا به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه ۲۰۲۰ به سال ۲۰۲۱ به همراه تقویت حضور مجازی و تعویق یک‌ساله حضور سایر کشورهای مهمان ویژه در این رویداد خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، بر اساس خبر منتشره در وبسایت نمایشگاه کتاب فرانکفورت، حضور کشور کانادا به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۲۰ (۱۴ تا ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ – ۲۳ تا ۲۷ مهر ۱۳۹۹) به دلیل تغییر شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاد. کمیته‌ای که حضور کانادا را به عنوان مهمان ویژه ترتیب می‌دهد، تحت نظارت وزارت میراث‌فرهنگی کانادا، با هماهنگی نمایشگاه کتاب فرانکفورت و سپس کشورهای مهمان ویژه در ادوار آتی این نمایشگاه به توافق رسید تا حضور فیزیکی آن را به مدت یک سال به تاخیر بیندازد.

همچنین کشورهایی که قرار بود در سال‌های بعد میهمان ویژه این نمایشگاه باشند (اسپانیا، اسلوونی و ایتالیا) موافقت کردند که هر کدام حضور خود را برای یک سال به تاخیر انداخته تا حضور کانادا به سال ۲۰۲۱ موکول شود. بر همین اساس در دوره پیش رو، متولیان حضور کانادا در حال آماده‌سازی حضور مجازی خود هستند تا نویسندگان و ناشران کانادایی مشارکت پررنگی در فضای مجازی داشته باشد.

یورگن بووس مدیر نمایشگاه کتاب فرانکفورت نیز گفت: می‌خواهیم از کمیته‌های مهمان ویژه، تشکل‌های نشر و مقامات اسپانیا، اسلوونی و ایتالیا تشکر کنیم که به دلیل همبستگی با کانادا، موافقت کردند حضور خود را در نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای یک سال دیگر به تعویق انداخته تا نتیجه مطلوب در خصوص حضور کانادا و فرصت ممکن برای ارائه ادبیات و فرهنگ این کشور در اکتبر ۲۰۲۱ به دست آید. هم‌زمان مشتاقانه منتظر همه فعالیت‌های مجازی هستیم که توسط طرف کانادایی ما در طول نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۲۰ ارائه خواهد شد. امسال با چالش‌های اساسی مواجه شده‌­اُیم و می­‌بینیم که جامعه بین‌المللی نشر در پاسخ به این موضوع با یکدیگر متحدند. این همکاری در خصوص کشورهای مهمان ویژه تنها یکی از نمونه‌های بی‌شمار است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است