اجباری برای دریافت مجوز فعالیت مجسمه‌سازی نیست/ دوسالانه مجسمه‌سازی در راه است | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۹
رفع نگرانی از جامعه مجسمه سازی؛

اجباری برای دریافت مجوز فعالیت مجسمه‌سازی نیست/ دوسالانه مجسمه‌سازی در راه است

رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز با تاکید بر اجباری نبودن دریافت مجوز فعالیت مجسمه سازی، این مجوز را امتیازی برای فعالیت های صنفی دانست.
عباس مجیدی رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز در گفتگو با خبرنگار صبا درباره انتشار خبری مبنی بر لزوم دریافت مجوز مجسمه سازی از سوی اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هنرمندان مجسمه ساز، توضیح داد: این خبر به این شکل صحت ندارد و همه هنرمندان مجسمه ساز آزادند که هر طور دوست دارند کار هنری خود را انجام دهند، اما مجوزی در زمینه فعالیت مجسمه سازی وجود دارد که مربوط به فعالیت صنفی هنرمندان مجسمه ساز است که دریافت آن برای هنرمندان یک امتیاز محسوب می شود.
وی در توضیح بیشتر این موضوع بیان کرد: دریافت مجوز، امتیاز و فرصتی است برای کسانی که می خواهند قراردادی با نهاد یا سازمانی داشته باشند. با دریافت این مجوز، این امکان برای هنرمندان فراهم می شود که از معافیت های مالیاتی ماده ۱۹۳ قانون بهره مند شوند.
مجیدی تاکید کرد: این مجوز به هنرمندان مجسمه ساز کمک می کند تا کارشان در زمینه قراردادها تسهیل شود و هیچ اجباری برای گرفتن این مجوز وجود ندارد.
رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز درباره برگزاری هشتمین «دوسالانه مجسمه سازی» هم گفت: هشتمین «دوسالانه مجسمه سازی» امسال برگزار خواهد شد و فراخوان آن به زودی منتشر می شود.
وی درباره رویدادهای تخصصی انجمن با اشاره به رویداد «دو باغ» و «چهارسوی خیال» بیان کرد: برنامه های «دو باغ» که تعاملی بین تهران و کرمان است، در حال انجام است و به جز آن فراخوان نمایشگاه «چهارسوی خیال» هم منتشر شده  و قرار است بخشی از عواید حاصل از فروش آن با تمایل هنرمندان به سیل زدگان اختصاص پیدا کند.
این هنرمند در پایان زمان برگزاری نمایشگاه «چهارسوی خیال» را تیرماه سال جاری ذکر کرد و گفت: آثار ارسالی به این نمایشگاه تا آخر ماه خرداد دریافت می شود و نمایشگاه آن نیز در تیرماه سال جاری در خانه هنرمندان برگزار می شود.

فاطمه حامدی خواه

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است