«گاو نر» بهترین فیلم جشنواره ملی روسیه شد/ یک قصه تبهکارانه

به گزارش صبا به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «گاو نر» ساخته بوریس آکوپوف بالاترین جایزه جشنواره «کینوتاور» مهم ترین جشنواره ملی سینمای کشور روسیه را به دست آورد.

این جشنواره یکشنبه شب 16 ژوئن با نمایش فیلم «مرد فرانسوی» ساخته اندرو اسمیرنوف در شهر سوچی کشور روسیه به کار خود خاتمه داد.

داستان فیلم «گاو نر» اولین ساخته آکوپوف که توانست بهترین فیلم جشنواره شود، بر رهبر جوان یک گروه اراذل که درگیر فعالیت های جدی تبهکارانه است، تمرکز دارد.

«گاو نر» در کنار جایزه بهترین فیلم، جایزه بهترین فیلمبرداری را نیز از آن خود کرد.

جایزه بهترین کارگردانی این دوره جشنواره به الکساندر لانگین برای فیلم «شعر بزرگ» رسید. الکساندر کازنتسوف بازیگر اصلی فیلم «شعر بزرگ» نیز جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره را از آن خود کرد.

ویکتوریا تولستوگانووا بازیگر زن روسی نیز برای بازی در نقش اوکسانا کاراس در فیلم «بالای آسمان» جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را کسب کرد.

از دیگر جوایز جشنواره می توان به جایزه بهترین بازیگر نوظهور که به آن پارماس برای فیلم «بیایید طلاق بگیریم» رسید و  جایزه منتقدان که به یوسپ رازیکوف تعلق گرفت، اشاره کرد.

دیپلم ویژه هیات داوران جشنواره نیز به نیگینا سایفولایوا برای فیلم «وفاداری» رسید.

جشنواره «کینوتاور» توسط الکساندر رادنیانسکی تهیه کننده بنام روسی اداره می شود. این جشنواره که امسال 30 امین سال برگزاری خود را گرامی داشت، بیشتر برای شناساندن فیلم های روسی به جشنواره های بین المللی شناخته می شود.

محمدامین شکاری