پیش‌تولید سریال «شهید شهریاری» آغاز شد/ جزییات یک پروژه پربازیگر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۱
مصطفی علمی فرد در گفتگو با صبا:

پیش‌تولید سریال «شهید شهریاری» آغاز شد/ جزییات یک پروژه پربازیگر

تهیه‌کننده «شهید شهریاری» از آغاز رسمی پیش تولید مجموعه در 10 روز گذشته و جزییات این سریال پربازیگر سخن گفت.

مصطفی علمی فرد تهیه‌کننده سریال «شهید شهریاری» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره آخرین وضعیت ساخت این مجموعه عنوان کرد: حدود ۱۰ روز است که پیش تولید کار را به صورت رسمی آغاز کرده‌ایم و ایده آل ما بر این است که اگر مشکل خاصی پیش نیاید اول شهریورماه سریال را کلید بزنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه استان زنجان که ما در آنجا تصویربرداری داریم و کارمان در آنجا زیاد است، در وضعیت قرمز کرونا به سر می‌برد. حال این هفته قرار است به زنجان سفر کنیم و ببینیم که آیا اصلا می‌توانیم سریال را در آنجا جلوی دوربین ببریم یا نه.

تهیه‌کننده سریال «شهید شهریاری» تاکید کرد: از آنجاکه قرار است دهه ۴۰ زنجان را به تصویر بکشیم ممکن است از شهرک سینمایی استفاده کنیم و یا برنامه را جابه جا کنیم. در هر صورت باید منتظر بمانیم و ببینیم اوضاع به چه صورت خواهد شد.

علمی فرد با اشاره به اینکه نگارش این سریال در ۳۰ قسمت سال ۹۸ به پایان رسیده است، گفت: یکی از نقاط قوت کار این است که ۳۰ قسمت را آماده داریم و کاملا مسلط و برنامه‌ریزی شده می‌توانیم کار را آغاز کنیم.

به گفته وی، نام موقت سریال «شهید شهریاری» است و تا ۱۰ روز آینده اسم قطعی کار انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه به زندگینامه شهید مجید شهریاری می‌پردازد، عنوان کرد: از یکسال قبل از تولد تا روز شهادت ایشان در این سریال به تصویر کشیده می‌شود. همچنین یک گریزی هم به اتفاقات حوزه هسته‌ای در چند سال بعد از شهادت ایشان داریم.

تهیه‌کننده سریال «شهید شهریاری» افزود: به واسطه همین روایت بیوگرافی که از ایشان داریم خواه‌ناخواه به اتفاقاتی که در مقاطع مختلف برای کشور رخ داده است مانند زمان انقلاب، جنگ و… به صورت ضمنی و به واسطه حضور شهید مجید شهریاری در آن مراحل می‌پردازیم. همچنین حتما به بحث توانمندی ایران در حوزه هسته‌ای و زحمات ایشان در این حوزه نیز توجه داریم.

علمی فرد با اشاره به اینکه بازیگران این مجموعه هنوز انتخاب نشده‌اند، اظهار کرد: فعلا حضور برخی از عوامل پشت صحنه مجموعه قطعی شده است. به دلیل آنکه بحث برنامه‌ریزی برای کار زمان‌بر بوده است و همچنین پر بازیگر بودن این مجموعه در چند دهه که یکی از خصوصیت آن است هنوز به مرحله انتخاب بازیگران نرسیده‌ایم.

وی افزود: سریال «شهید شهریاری» بسیار پر بازیگر در چند دهه است. ما مجبور هستیم برای بسیاری از کاراکترها ۳ تا ۴ بازیگر انتخاب کنیم. ما در این مجموعه شهید شهریاری ۵، ۱۵ و ۲۵ ساله و زمان حال ایشان را می‌بینیم. این اتفاق برای بسیاری از کاراکترهای اصلی ما خواهد افتاد.

تهیه‌کننده سریال «شهید شهریاری» تاکید کرد: پس باید برای همه این موارد ما چند بازیگر با نزدیکی چهره، سن و فیزیک یکدیگر انتخاب کنیم. به صورت ضمنی ۱۸۰ کاراکتر در کار داریم که ۸۰ کاراکتر ما سه دوره را روایت می‌کنند یعنی باید سه بازیگر برای هرکدام داشته باشیم. از هفته آینده به انتخاب بازیگران می‌پردازیم. بخش اعظمی از بازیگران دهه ۴۰ و ۵۰ که در زنجان کار می‌شود به واسطه فضای خاص زنجان و گویش و لهجه خاص آن حتما از بازیگران خود استان استفاده می‌کنیم.

علمی فرد درباره انتخاب بازیگر نقش شهید شهریاری گفت: اولویت اصلی ما این است که حداقل شخصیت خود شهید مجید شهریاری را از بازیگران غیرآشنای تصویری استفاده کنیم که تا حد امکان به چهره واقعی ایشان نزدیک باشد. این موضوع باعث می‌شود بیننده بسیار راحت بتواند با آن همذات پنداری کند و چون عقبه‌ای از آن بازیگر ندارد آسان‌تر او را بپذیرد.

تهیه‌کننده سریال «شهید شهریاری» درباره لوکیشن‌های این مجموعه اظهار کرد: بیشتر کار ما در استان زنجان نیست. ما به واسطه اینکه شهید شهریاری متولد زنجان بوده و دوران کودکی‌شان در آنجا گذشته است، حدودا بخشی از کار یعنی دهه ۴۰ و ۵۰ در آنجا تصویربرداری می‌شود.

علمی فرد ادامه داد: بخش عمده‌ای از کار در استان تهران و بخش دیگری در استان فارس انجام می‌شود. یک بخشی از کار در خارج از کشور به واسطه ماموریت‌های اداری این شهید خواهیم داشت که در حال برنامه‌ریزی هستیم که ببینیم به واسطه وضعیت کرونا چه کشوری را می‌توانیم انتخاب کنیم.

وی درباره پروسه نگارش این مجموعه تصریح کرد: سال ۹۵ بود که تحقیقات مربوط به سریال را آغاز کردیم. این کار تحقیقات بسیار گسترده‌ای داشت. ما با ۵۰ نفر از همرزمان، دوستان، همکاران و خانواده ایشان مصاحبه تهیه کردیم. همچنین از سران درجه یک نظام نیز در پروسه تحقیقات کمک گرفتیم. در واقع با تمام کسانی که در روند زندگی شهید شهریاری حضور داشتند گفتگو کردیم.

تهیه‌کننده مجموعه «شهید شهریاری» در پایان خاطرنشان کرد: نزدیک به یکسال بحث تحقیقات و حدود ۲ سال نگارش مجموعه طول کشید چراکه باید به صورت مرتب با خانواده شهید شهریاری و طرف مشارکت کننده قصه را چک می‌کردیم که به لحاظ واقعیت‌گویی و بحث تاریخی دچار تحریف خاصی نشویم که خداراشاکرم که کار با موفقیت انجام شد. سعی کردیم با وفاداری کامل زندگی شهید شهریاری را به تصویر بکشیم.

مجموعه «شهید شهریاری» به کارگردانی حسین تبریزی، تهیه‌کنندگی مصطفی علمی فرد، نویسندگی حسن عطارها و فاطمه حیدری برای معاونت استان‌ها با مشارکت سازمان انرژی اتمی و استانداری زنجان تولید می‌شود.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است