پنل معرفی سینمای ایران در چین برگزار شد/ تولید فیلم مشترک بین دو کشور | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۵
با حضور فیلمسازان ایرانی؛

پنل معرفی سینمای ایران در چین برگزار شد/ تولید فیلم مشترک بین دو کشور

پنل معرفی سینمای ایران با حضور فیلمسازانی چون علی نوری اسکویی، وحید اولیایی، رضا میرکریمی و کامیار محسنین در جشنواره فیلم شانگهای چین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صبا، اولین پنل معرفی سینمای ایران که همکاری مشترک بین ایران و چین در جشنواره شانگهای است، به همت بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

در این پنل که در دو بخش برگزار شد در بخش اول سیدرضا میرکریمی و کامیار محسنین به نحوه تعامل مشترک میان کارگردانان ایرانی و کره ای پرداختند و در بخش دوم این پنل نیز علی نوری اسکویی و سید وحید اولیایی به معرفی پتانسیل های سینمای ایران برای تولیدات بین المللی، مسیرهای تولید مشترک، معرفی ظرفیت های انجام شده و نحوه حمایت بنیاد سینمایی فارابی در فیلم های سینمایی مشترک پرداختند.
علی نوری اسکویی در این بخش ضمن معرفی سینمای ایران و ظرفیت های آن، این نوید را به تهیه کنندگان چینی داد که بنیاد سینمایی فارابی با تشکیل کمیته تولید مشترک بین الملل و با تمرکز بر کشورهای حوزه جاده ابریشم، تصمیم جدی دارد تا از آثار سینمایی که قابلیت های انتقال ظرفیت های فرهنگی بین دو کشور را دارد، حمایت کند.
همچنین در این پنل اعلام شد که قرارست به زودی جزییات تولید اولین فیلم مشترک بین ایران و چین معرفی شود.

در این پنل که با حضور تهیه کنندگان و کارگردانان بزرگ کشورهای متعدد برگزار شد به نحوه تعامل، مفاهیم مشترک و امکانات، ظرفیت ها و زیرساخت های تولید آثار سینمایی در ایران پرداخته شد که مورد استقبال خوب فیلمسازان سینمای کشورهای مختلف به ویژه چین ها قرار گرفت.

زهرا دمزآبادی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است