قصه سفر لهستانی ها به ایران/ وقتی سوفیا لبخند زد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۹

قصه سفر لهستانی ها به ایران/ وقتی سوفیا لبخند زد

«لبخندی برای سوفیا» نوشته محمدرضا مرزوقی با موضوع وضعیت تبعیدی های لهستانی در جنگ جهانی دوم از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راهی بازار کتاب شد.
به گزارش خبرنگار صبا، رمان مصور «لبخندی برای سوفیا» نوشته محمدرضا مرزوقی با تصویرگری نوشین صفاخو برای گروه سنی «د» نوشته شده و از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روانه بازار کتاب شده است.
«لبخندی برای سوفیا» داستانی تاریخی درباره‌ وضعیت تبعیدی‌های لهستانی در جنگ جهانی اول و دوم است.
در مقدمه این کتاب آمده است: پیش از جنگ جهانی دوم، آلمان هیتلری و اتحاد جماهیر شوروی به زمامداری استالین که دوست و متحد هم بودند به کشور لهستان یورش بردند و آن را اشغال کردند. آنها لهستان را به دو بخش غربی و شرقی تقسیم کردند. غرب به آلمان رسید و شرق به اتحاد جماهیر شوروی . دولت استالین بخش زیادی از مردم شرق لهستان را برای بیگاری و کغار اجباری به اردوگاه ه ای سیبری فرستاد. چند سال بعد و در اوج جنگ جهانی دوم، وقتی شوروی به متفقین پیوست، برای روشن شدن وضعیت زندانیان لهستانی با دولت بریتانیا وارد مذاکره شد. سرانجام قرار بر این شد تبعیدی ها را به نزدیک ترین کشور بی طرف بفرستند تا بتوانند بعد از جنگ، ترتیب بازگشت آنها را بدهند. این کشورِ بی طرف ایران بود…
این کتاب در ۲ هزار نسخه با قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر شده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است