«هولیوود اصفهان» را در عکسخانه شهر ببینید/ ۵۰ سال فعالیت آقای عکاس | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۶
پیشنهاد آخر هفته

«هولیوود اصفهان» را در عکسخانه شهر ببینید/ ۵۰ سال فعالیت آقای عکاس

منتخبی از 50 سال فعالیت عکاسی امان الله طریقی عکاس فقید اصفهانی را در نمایشگاهی با عنوان «هولیوود اصفهان» در عکسخانه شهر تماشا کنید.

به گزارش خبرنگار صبا، نمایشگاه عکس «هولیوود اصفهان» از روز گذشته چهارشنبه ۲۹ خردادماه در موزه عکسخانه شهر افتتاح شده است.

این نمایشگاه منتخبی از ۵۰ سال فعالیت عکاسی امان‌الله طریقی در اصفهان است. تصاویر نمایشگاه شامل عکس‌های خبری، تئاتر، پرتره‌هایی از زندگی مردم اصفهان و زندگی و اسناد شخصی امان‌الله طریقی است.
این نمایشگاه گزیده‌ای از چند دهه عکاسی یکی از برجسته‌ترین عکاسان ایران و اصفهان است که در آتلیه عکاسی مشهور خودش با عنوان «هولیوود» ثبت شده است. انتخاب و طراحی نمایشگاه را حامد قصری برعهده داشته و در این راه داریوش طریقی فرزند امان‌الله طریقی او را یاری کرده است.
حامد قصری فیلم مستندی از زندگی امان‌الله طریقی نیز با همین عنوان ساخته است که در  ایام برگزاری نمایشگاه به نمایش درخواهد آمد.
امان‌الله طریقی عکاس و نقاش در سال ۱۳۰۲ هـ.ش در اصفهان متولد شد. وی پس از تحصیلات ابتدایی به هنرستان هنرهای زیبا رفت و در رشته نقاشی به تحصیل پرداخت. پس از آن به عکاسی روی آورد و در کنار آن به نقاشی نیز مشغول بود. امان‌الله طریقی در سال ۱۳۲۴ هـ.ش در خیابان چهارباغ، کنار سینما ایران عکاسخانه «هولیوود» را تاسیس کرد. این عکاسخانه نقطه عطفی در عکاسی اصفهان بود.
پیش از این نیز نمایشگاه‌هایی از عکس‌ها و نقاشی‌های او دایر شده است. این هنرمند  ۲۴ شهریور ۱۳۸۰ هـ.ش چشم از جهان فرو بست و در گورستان باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد.
علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند تا روز دوشنبه ۳۱ تیر ماه ۱۳۹۸ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۸ و پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ به موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهار شیراز مراجعه کنند.
فاطمه حامدی خواه

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است