«فضانورد افتاده» به نمایش درآمد/ استقبال از گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۷

«فضانورد افتاده» به نمایش درآمد/ استقبال از گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان

نمایشگاهی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان پنجشنبه 12 تیرماه برگزار و از مجسمه «فضا نورد افتاده» رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا، نمایشگاهی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان، روز پنجشنبه ۱۲ تیرماه ۱۳۹۹، ساعت ۱۸:۳۰ برگزار شد.
این نمایشگاه با نمایش ۱۴۲ اثر در سه گالری ۱ و ۲ و ۳، همچنین معرفی و نمایش مجسمه «فضانورد افتاده» از هنرمند بلژیکی پاول فون هویدونک که در سال ۱۳۹۷ توسط مدیران شرکت آلمانی هنر و فرهنگ به گنجینه موزه اهدا شده بود پیش رفت و با استقبال هنردوستان روبرو شد.
این اثر از جنس آلومینیوم و طول ۸۵ میلی متر در یکم آگوست ۱۹۷۱ میلادی توسط فضانورد آپولو پانزده، روی کره ماه قرار گرفت که همان اثر هویدونگ هنرمند نامدار بلژیکی است.
سفارش این مجسمه از سال ۱۹۷۱ تاکنون از سوی چندین شرکت بین المللی داده شده و ادیشن های مختلفی از روی آن ساخته‌اند و آن ها را به موزه های دنیا اهدا می کنند و اصفهان این افتخار را داشته که به عنوان اولین شهر قاره آسیا دریافت کننده این مجسمه باشد که ادیشن شماره ۰۱۷ در اسفند ۹۷ به موزه هنرهای معاصر اصفهان اهدا شد.
این نمایشگاه تا ۱۷ مرداد ۹۹، صبح ها از ۹ تا ۱۳ و عصرها از ۱۶ تا ۲۰ و جمعه ها از ۱۶ تا ۲۰ برقرار خواهد بود. آثار این نمایشگاه اثرهای گنجینه موزه است و آثار در این دوره از نمایشگاه به فروش نمی‌رسند.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است