رمانی درباره یک اتفاق تاریخی می‌نویسم/ سری به «نهنگی که یونس را خورد…» بزنید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۱
سعید محسنی در گفتگو با صبا:

رمانی درباره یک اتفاق تاریخی می‌نویسم/ سری به «نهنگی که یونس را خورد…» بزنید

سعید محسنی نویسنده رمان و نمایشنامه از نگارش رمان جدیدی درباره برهه‌ای از تاریخ معاصر خبر داد.
سعید محسنی نویسنده در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا از نگارش رمان جدیدی خبر داد و گفت: رمانی که در حال نگارش آن هستم کاری سخت و سنگین است زیرا به دلیل حال و هوای تاریخی که دارد نیازمند تحقیق و پژوهش است و فعلا مشغول نگارش آن هستم.
وی افزود: این رمان به برهه‌ای از تاریخ معاصر می‌پردازد و پلی است برای پیوند تئاتر و داستان که دغدغه همیشگی من است و قصه اجرای نمایشی را روایت می‌کند که به دلیل اتفاقی که در آن دوره تاریخی رخ می‌دهد شکل اجرای آن تغییر می‌کند. نام موقت آن «یکی ریچارد دوم را در تماشاخانه چهارباغ دیده، سه روز مانده به شهریور» است که امکان تغییر این نام وجود دارد.
نویسنده «ردپا اگر ماندنی بود، کسی راه خانه‌اش را گم نمی‌کرد» از اتمام نگارش چند نمایشنامه خبر داد و گفت: چند نمایشنامه را به پایان رسانده‌ام که به دلیل شرایط نامناسب نشر نمایشنامه، فعلا برای انتشار به نشری ارائه نداده‌ام. یکی از این نمایشنامه‌ها «کُلاغ‌ها» است که در جشنواره بین المللی تئاتر فجر سال گذشته به کارگردانی خودم روی صحنه رفت و «دختران بابا آنتون»، «اینجا که سن‌پترزبورگ نیست» و «رازبازی» دیگر نمایشنامه‌هایی هستند که فعلا منتشر نشده‌اند.
محسنی در پایان عنوان کرد: پیش از رمان «برسد به دست لیلا حاتمی» که به تازگی در نشر چشمه منتشر شده دو کتاب دیگر من به نام‌های «دختری که خودش را خورد» و «نهنگی که یونس را خورد هنوز زنده است» نیز توسط این نشر چاپ شدند، اما سرنوشت نامعلومی که تا پنج سال برای گرفتن مجوز در وزارت ارشاد برای «نهنگی که یونس را خورد هنوز زنده است» پیش آمد و سپس زمانی که منتشر شد که مناسب نبود، باعث شد دیده نشود. امیدوارم خوانندگان این گفتگو سری هم به این رمان بزنند.
فاطمه شوقی
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است