حاضر نیستم سابقه خود را فدای حضور در هر فیلمی کنم/ ذهنیت مردم برایم مهم است | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۱
بهزاد جوانبخش در گفتگو با صبا:

حاضر نیستم سابقه خود را فدای حضور در هر فیلمی کنم/ ذهنیت مردم برایم مهم است

بهزاد جوانبخش بازیگر پیشکسوت درباره علت کمرنگ شدن خود در این سال‌ها در سینما توضیح داد.
بهزاد جوانبخش بازیگر پیشکسوت سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره حضور کمرنگ خود در سینما گفت: آخرین حضور من در سینما به سال‌ها قبل برمی‌گردد؛ زمانی که در فیلم «سربازهای جمعه» مسعود کیمیایی حضور داشتم. درباره چرایی این کم کاری نیز باید بگویم که این امر خودخواسته است، زیرا پیشنهاد برای بازی در فیلم‌ها بسیار است اما به اندازه‌ای کارها‌ بی‌کیفیت هستند که ترجیح می‌دهم سابقه خود را برای کارهای بی‌کیفیت خراب نکنم.
وی با انتقاد از اینکه سینمای امروز کشور بی‌کیفیت و بدون محتوا شده است، بیان کرد: شرایط پیش آمده به دلیل حضور کارگردانان و فیلمنامه‌نویسانی است که ناآگاه وارد این حوزه شده‌ و در نتیجه باعث تولید کارهای بی‌کیفیت شد‌‌ه‌اند و در مجموع این تولیدات روی ذائقه مردم اثر گذاشته و به نوعی آن‌ها را متمایل به این کارهای سطحی کرده است.
این بازیگر تاکید کرد: من با کارگردان‌های کاربلدی کار کرده‌ام به همین دلیل حق بدهید حاضر نباشم با فیلمسازانی کار کنم که به کار خود آشنا نیستند، البته برخی از هم دوره‌ای‌های من مانند جمشید هاشم‌پور و فرامرز قریبیان در چنین فضایی کار کرده اند اما به اعتقاد من کارهای اولیه آنها بسیار شاخص تر و هنری تر بودند.
جوانبخش درباره حساسیت خود به فیلم‌هایی که برای بازی انتخاب می‌کند، توضیح داد: حساسیت من در سینما فقط درباره فیلم‌های زمان حال نیست بلکه قبل از انقلاب نیز این حساسیت را داشتم به همین علت در آن دوره زمانی نیز کم کار بودم. در آن دوران نیز پیشنهادهای بسیاری برای ایفای نقش داشتم اما ترجیح من این بود با فیلمسازانی مانند خاچکیان و متوسلانی کار کنم. این ضعف‌هایی که دلیل حضور کمرنگ من در سینما است تنها به آثار سینمایی مربوط نمی‌شود، بلکه تولیدات تلویزیونی نیز از چنین ضعف‌هایی رنج می‌برند.
وی افزود: درحال حاضر یکی از هم دوره ای های من مشغول بازی در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی است، اما آیا این تولیدات آثار مطرحی هستند؟ در هر صورت من فعالیت‌های خود را در سینما انجام ‌‌داده‌ام، به همین دلیل ترجیح می‌دهم در ادامه مسیر گذشته، بازی خود را برای حضور در هر فیلمی خراب نکنم، البته بی‌نیاز بودن از درآمد بازیگری نیز یکی از دلایل استقلال رای من است.
بازیگر فیلم «تاراج» در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: در میان پیشنهادهای فراوانی که داشتم معدود کارهای خوبی نیز وجود داشت که کارگردان یکی از آن‌ها سامان مقدم بود اما به دلیل اینکه ۱۰ سال از ایران دور بوده‌ام فرصت نشد در آن کارها حضور داشته باشم.
این بازیگر در پایان تاکید کرد: هنوز پس از گذشت ده‌ها سال مردم مرا با فیلم‌های قدیمی‌ام می‌شناسند و از بازی من در «تاراج» صحبت می‌کنند، به همین دلیل آیا می‌توانم این ذهنیت را خراب کنم؟ مردم همچنان با فیلم‌های قدیمی زندگی می‌کنند، حتی جوانان نیز علاقه‌مند به تماشای فیلم‌های قدیمی هستند و این نشان می‌دهد نتوانسته‌ایم کار خوبی تولید کنیم تا مردم را به سمت هنر سینما سوق دهیم.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است