اولین نمایشگاه موزه هنرهای معاصر اصفهان در پساکرونا/ مجسمه‌ای از فضا به اصفهان رسید! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۹
مهدی تمیزی به صبا گفت:

اولین نمایشگاه موزه هنرهای معاصر اصفهان در پساکرونا/ مجسمه‌ای از فضا به اصفهان رسید!

مهدی تمیزی به تشریح جزییات برگزاری نمایشگاه جدید موزه هنرهای معاصر اصفهان پرداخت.
مهدی تمیزی مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان درباره برگزاری جدیدترین نمایشگاه این موزه به خبرنگار حوزه تجسمی خبرگزاری صبا گفت: اولین نمایشگاه موزه هنرهای معاصر اصفهان پس از کرونا امروز ۱۲ تیرماه ساعت ۱۹ با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در این مرکز برگزار می شود. این نمایشگاه با عنوان «تا هنر معاصر» منتخب آثار و گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان است.
این گرافیست افزود: این نمایشگاه به مناسبت ربع قرن تاسیس موزه هنرهای معاصر اصفهان بر پا شده و شامل نمایش آثار در چند گالری است و به تفکیک هنرهای سنتی، کلاسیک، عکاسی، آثار خارجی و‌ نوگرا ارائه می شود.
وی با اشاره به اینکه برای این نمایشگاه اثری را در سوم اسفند ۹۷ از سوی یک شرکت آلمانی به نام «هنر و‌فرهنگ» و‌ هنرمندش پاول فون هویدوندگ هدیه گرفته‌اند، توضیح داد: در یکم آگوست ۱۹۷۱ میلادی فضانورد آپولو پانزده، یک‌ مجسمه انسان هشت و نیم سانتیمتری را به فضا می برد و روی کره ماه قرار می‌دهد که این همان اثر هویدونگ هنرمند نامدار بلژیکی است.
تمیزی اضافه کرد: سفارش این مجسمه از سال ۱۹۷۱ تاکنون از سوی چندین شرکت بین المللی داده شده و ادیشن های مختلفی از روی آن ساخته‌اند و آن ها را به موزه های دنیا اهدا می کنند و اصفهان این افتخار را داشته که به عنوان اولین شهر قاره آسیا دریافت کننده این مجسمه باشد که ادیشن شماره ۰۱۷ در اسفند ۹۷ به موزه هنرهای معاصر اصفهان اهدا شد.
این عکاس بیان کرد: امروز عصر این اثر هم به‌عنوان معاصرترین اثری که ما در گنجینه داریم به صورت مجزا و در یک گالری خصوصی با یک پرزنت ویژه رونمایی می شود.
مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان درباره حضور مهمان ها و هنرمندان در مراسم «تا هنر معاصر» تصریح کرد: ما به طور معمول هنرمندان اصفهان را دعوت می کنیم اما هیچ وقت نمی دانیم چه کسانی حضور پیدا می کنند ولی سخنران برنامه مهندس مرتضی بخردی معمار و یکی از پیشکسوتان گالری داری در اصفهان است. او از سال های دور یعنی زمان افتتاح این موزه تاکنون همیشه به عنوان همراه و کارشناس ویژه موزه در کنار این مرکز هنری حضور داشته است و دلیل انتخابش برای سخنران این است.
تمیزی درباره نبودن مهمان های خارجی در این مراسم گفت: قرار بود هویدونگ و مدیران شرکت آلمانی هنر و فرهنگ حضور پیدا کنند که به علت وضعیت کرونایی امکانش فراهم نشد.
او با اشاره به فعالیت مجازی موزه هنرهای معاصر اصفهان در دوران کرونا اظهار کرد: همه جای دنیا پس از شیوع ویروس کرونا موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی شدند و موزه هنرهای معاصر اصفهان از این قاعده مستثنی نبود بدین علت برنامه های حضوری لغو شد، اما در این دوران فعالیت های مجازی بسیار زیادی داشتیم و به جرات می‌توانم بگویم یاد گرفتیم چگونه از فضای مجازی استفاده کنیم، البته پیش‌تر هم انجام می دادیم ولی هیچ وقت اینقدر جدی نبود. ما تعداد قابل توجهی ویدیوی کوتاه در حوزه فلسفه هنر و زیبایی شناسی تولید کردیم که از یکم تا پایان فروردین منتشر می شد همچنین تعداد زیادی برنامه لایو در اینستاگرام و سمینارهای آنلاین داشتیم که این ها برای صحبت های هنرمندانی بود که در حوزه هنرهای تجسمی و فضاهای شهری فعالیت می کردند.
تمیزی در پایان درباره زمانبندی های برگزاری این نمایشگاه و آیا اینکه فروشی در نمایشگاه این دوره دارند یا نه، عنوان کرد: این نمایشگاه از امروز تا هفدهم مرداد ۹۹ برقرار است، صبح ها از ۹ تا ۱۳ و عصر ها از ۱۶ تا ۲۰ و جمعه ها از ۱۶ تا ۲۰ خواهد بود. آثار این نمایشگاه اثرهای گنجینه موزه است و اثر فروشی در این دوره نداریم.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است